Difference between revisions of "Telefonie: Groepen"

From ICTpedia
Jump to: navigation, search
 
 
(23 intermediate revisions by 3 users not shown)
Line 1: Line 1:
Groepen
+
{{Test|
 +
text=Deze informatie is van toepassing op onderstaande campussen:
 +
* campus Ellermanstraat
 +
* campus Kronenburgstraat
 +
* campus Lange Nieuwstraat
 +
* campus Meistraat
 +
* campus Noorderplaats
 +
}}
 +
 
 +
Een groep bestaat uit een aantal mensen die samen met iets bezig zijn. Het beste voorbeeld hiervan zijn secretariaten of helpdesks. Het maakt niet zoveel uit bij wie van deze mensen je terechtkomt om je verder te helpen.
 +
 
 +
Om een groep mensen te bereiken moet je bellen naar het nummer van die groep en niet van iemand persoonlijk. Dit nummer kan je opzoeken in de standaard contactpersonenlijst van de telefoon. Hoe je dit kan doen, vind je bij de basisvragen.
 +
 
 +
Als je zelf lid bent van een groep, kan je controleren of er '''voicemail berichten''' voor de groep zijn via F1. Hier kan je deze voicemail ook instellen.
 +
 
 +
Er zijn '''twee mogelijkheden''' om de telefoons te laten rinkelen in een groep.
 +
* '''circulair''': De telefoon begint met rinkelen bij een willekeurig persoon van de groep, elke keer iemand anders. Indien deze na 2 keer overgaan nog niet heeft opgenomen, stopt de telefoon met rinkelen en gaat het verder naar iemand anders uit de groep.
 +
* '''sequentieel''': De telefoon begint elke keer bij dezelfde persoon te rinkelen. Pas indien deze na 10 keer overgaan nog niet heeft opgenomen, schakelt de telefoon door naar de volgende persoon in de groep.
 +
 
 +
De ICT-medewerkers kunnen dit wijzigen voor jouw groep.
 +
 
 +
== Verwante onderwerpen ==
 +
* [[Telefonie:_Instellen|Hoe je jouw toestel kan instellen]]
 +
* [[Telefonie:_Telefoneren|Welke mogelijkheden je toestel biedt tijdens het bellen]]
 +
* [[Telefonie:_Voicemail|Welke mogelijkheden je voicemail biedt]]
 +
* [[Telefonie:_Gesprekskosten|Hoe je de gesprekskosten kan achterhalen]]
 +
* [[Telefonie:_DTMF|Hoe je in DTMF kan uitzenden]]
 +
* [[Telefonie:_Groepen|Hoe je gebruik kan maken van groepen]]
 +
* [[Telefonie:_Aan- en afmelden|Waarom en hoe je je kan aan- en afmelden]]
 +
* [[Telefonie:_Telefoonnummers|Hoe het telefoonnummersysteem werkt]]
 +
* [[Telefonie:_Toetsfuncties|Waarvoor welke toets dient]]
 +
* [[Telefonie:_Basisvragen|Enkele basisvragen]]
 +
 
 +
 
 +
[[Telefonie|<< Terug naar telefonie]]

Latest revision as of 19:16, 12 July 2017

Deze informatie is van toepassing op onderstaande campussen:
  • campus Ellermanstraat
  • campus Kronenburgstraat
  • campus Lange Nieuwstraat
  • campus Meistraat
  • campus Noorderplaats

Een groep bestaat uit een aantal mensen die samen met iets bezig zijn. Het beste voorbeeld hiervan zijn secretariaten of helpdesks. Het maakt niet zoveel uit bij wie van deze mensen je terechtkomt om je verder te helpen.

Om een groep mensen te bereiken moet je bellen naar het nummer van die groep en niet van iemand persoonlijk. Dit nummer kan je opzoeken in de standaard contactpersonenlijst van de telefoon. Hoe je dit kan doen, vind je bij de basisvragen.

Als je zelf lid bent van een groep, kan je controleren of er voicemail berichten voor de groep zijn via F1. Hier kan je deze voicemail ook instellen.

Er zijn twee mogelijkheden om de telefoons te laten rinkelen in een groep.

  • circulair: De telefoon begint met rinkelen bij een willekeurig persoon van de groep, elke keer iemand anders. Indien deze na 2 keer overgaan nog niet heeft opgenomen, stopt de telefoon met rinkelen en gaat het verder naar iemand anders uit de groep.
  • sequentieel: De telefoon begint elke keer bij dezelfde persoon te rinkelen. Pas indien deze na 10 keer overgaan nog niet heeft opgenomen, schakelt de telefoon door naar de volgende persoon in de groep.

De ICT-medewerkers kunnen dit wijzigen voor jouw groep.

Verwante onderwerpen


<< Terug naar telefonie