Telefonie: Basisvragen: verschil tussen versies

Uit ICTpedia
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
 
(31 tussenliggende versies door 4 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
----
Hier vind je het antwoord op enkele vragen die bij je kunnen opkomen bij het eerste gebruik van de telefoon.  
Hier vind je het antwoord op enkele vragen die bij je kunnen opkomen bij het eerste gebruik van de telefoon.  
* '''Wat is mijn telefoonwachtwoord?'''
----
Bij het instellen van de voicemail word je gevraagd je telefoonwachtwoord in te geven. Standaard is dit 0000. Je kan dit aanpassen bij Menu, vervolgens Persoonlijk, daarna Instellingen en als laatste Paswoord. Hier geef je het oude nummer in en vervolgens 2 keer het nieuwe wachtwoord.
Dit is niet hetzelfde als het wachtwoord om toegang te krijgen tot de voicemail. Dit moet je in het voicemailmenu aanpassen (druk op het oranje knopje met de envelop en volg de instructies).


* '''Waarom knippert er een oranje lampje met een envelop?'''
{{Test|
Dit kan twee redenen hebben. Het kan betekenen dat je je voicemail nog moet instellen. Druk hiertoe op deze knop en volg de aanwijzingen van de telefoon.
text=Deze informatie is van toepassing op onderstaande campussen:
Het kan echter ook betekenen dat je nieuwe berichten op je voicemail hebt. Ook in dat geval moet je op de knop drukken en de aanwijzingen volgen.
* campus Ellermanstraat
* campus Kronenburgstraat
* campus Lange Nieuwstraat
* campus Meistraat
* campus Noorderplaats
}}


* '''Hoe voeg ik persoonlijke of externe contactpersonen in?'''
<!-- == Waar vind ik de digitale lijst met telefoonnummers? ==
Het startscherm staat standaard op 'persoonlijk'. Hier zie je 8 lijntjes waarop je bepaalde namen & nummers kan invoeren. Dit doe je door op de bijbehorende knop te drukken. Vervolgens selecteer je 'speed dial' en typ je naam en nummer van de contactpersoon. Bevestig hierna wat je hebt ingevoerd.  
Je kan deze terug vinden op de volgende link: [http://wieiswie.plantijn.be/ wieiswie]


* '''Hoe ga ik naar 'menu' of 'info'?'''
Deze lijst is enkel toegankelijk binnen Plantijn of via e-campus. -->
 
 
== Wat is mijn telefoonwachtwoord? ==
Standaard is dit 0000.
Je kan dit aanpassen bij  tabblad 'Menu', optie 'Persoonlijk', daarna 'Instellingen' en als laatste 'Paswoord'.
Hier geef je het oude nummer in en vervolgens 2 keer het nieuwe wachtwoord.
Je hebt dit wachtwoord nodig om bepaalde instellingen te kunnen wijzigen, en om in- en uit te loggen op een telefoontoestel.
'''LET OP:''' Dit is niet hetzelfde als het wachtwoord om toegang te krijgen tot de voicemail.
 
 
== Wat is mijn voicemailwachtwoord? ==
Standaard is dit 0000. Indien je dit achteraf nog eens wil wijzigen ga je naar het voicemailmenu (druk op het oranje knopje met de envelop en volg de instructies).
Je hebt dit wachtwoord nodig om je voicemail te raadplegen.
'''LET OP:''' Dit is niet hetzelfde als het telefoonwachtwoord.
 
 
== Waarvoor dient deze knop? ==
Je kan hier een overzicht vinden van [[Telefonie:_Toetsfuncties|de functies van elke knop]].
 
 
== Waarom knippert er een oranje lampje met een envelop? ==
Het kan betekenen dat je een gemiste oproep of een aanvraag voor een heroproep ontvangen hebt.
Deze bekijken kan door op de oranje knop te drukken.
 
 
== Hoe voeg ik persoonlijke of externe contactpersonen in? ==
Het startscherm staat standaard op 'persoonlijk'. Hier zie je 8 lijntjes waarop je bepaalde namen & nummers kan invoeren.
* Dit doe je door op de bijbehorende knop te drukken.
* Vervolgens selecteer je 'speed dial' en typ je naam en nummer van de contactpersoon (vergeet de '0' niet voor een extern nummer).
* Bevestig hierna wat je hebt ingevoerd.
In totaal heb je 72 plaatsen om te vullen. De andere plaatsen kan je bereiken met de navigatiepijltjes naar boven en onder.
'''LET OP:''' De twee bovenste knoppen zijn gereserveerd voor 'LogOn' en LogOff', en kunnen niet aangepast worden.
 
 
 
== Hoe ga ik naar 'menu' of 'info'? ==
Standaard staat het startscherm op 'perso' (persoonlijk). Om naar de andere onderdelen te gaan moet je werken met de linker- en rechterpijltjes.  
Standaard staat het startscherm op 'perso' (persoonlijk). Om naar de andere onderdelen te gaan moet je werken met de linker- en rechterpijltjes.  


[[Image:menupersoinfo.jpg]]
[[Image:menupersoinfo.jpg]]


* '''Hoe kan ik uit een bepaald menu?'''
 
== Hoe geraak ik uit een bepaald menu? ==
De terugknop is de grijze knop met een streepje en een pijltje naar links, rechts van de navigatieknoppen.  
De terugknop is de grijze knop met een streepje en een pijltje naar links, rechts van de navigatieknoppen.  


* '''Wat gebeurt er met mijn oproepen als ik me afgemeld heb (dus: nergens aangemeld sta)?'''
 
== Wat gebeurt er met mijn oproepen als ik me afgemeld heb (dus: nergens aangemeld sta)? ==
Je oproepen worden dan altijd doorgeschakeld naar je voicemail.  
Je oproepen worden dan altijd doorgeschakeld naar je voicemail.  


* '''Hoe vorm ik een extern nummer?'''
 
== Hoe vorm ik een extern nummer? ==
Om een extern nummer te bellen moet je nog steeds 0 voor het nummer zetten. Dit moet dus ook als je speed dial's aanmaakt.  
Om een extern nummer te bellen moet je nog steeds 0 voor het nummer zetten. Dit moet dus ook als je speed dial's aanmaakt.  


* '''Hoe vind ik een intern nummer (in de standaard telefoonlijst)?'''
 
Vanuit alle menu's (menu, persoonlijk, info) kan je gewoon op het toetsenbord onderaan de telefoon beginnen typen. Er verschijnt dan een scherm 'nummer op naam'. Typ minstens 2 letters! Wil je een secretariaat bereiken, typ dan bijvoorbeeld 'secr'. Wil je een helpdesk bereiken, typ dan bijvoorbeeld 'help'. Wil je een collega bereiken, typ dan ofwel de achternaam, ofwel de initialen, ofwel de achternaam en de eerste letter van de voornaam. Druk dan op de toets 'naam', 'naam + V' of 'initialen', afhankelijk van je keuze. Een lijst met namen verschijnt. Je kan hier eventueel nog doorheen scrollen met de pijltjestoetsen naar boven en naar beneden. Druk tot slot op de knop naast de persoon die je wilt bereiken.  
== Hoe vind ik een intern nummer (in de standaard telefoonlijst)?==
* Vanuit alle menu's (menu, persoonlijk, info) kan je gewoon op het toetsenbord onderaan de telefoon beginnen typen.  
* Er verschijnt dan een scherm 'nummer op naam'.  
* Typ minstens 2 letters!  
** Wil je een secretariaat bereiken, typ dan bijvoorbeeld 'secr'.  
** Wil je een helpdesk bereiken, typ dan bijvoorbeeld 'help'.  
** Wil je een collega bereiken, typ dan ofwel de achternaam, ofwel de initialen, ofwel de achternaam en de eerste letter van de voornaam.  
* Druk dan op de toets 'naam', 'naam + V' of 'initialen', afhankelijk van je keuze.  
* Een lijst met namen verschijnt. Je kan hier eventueel nog doorheen scrollen met de pijltjestoetsen naar boven en naar beneden.  
* Druk tot slot op de knop naast de persoon die je wilt bereiken.
 
 
== Wat kan ik doen met de F2-knop? ==
Met de F2-knop kan je iemand in wacht zetten.




== Gerelateerde topics ==
== Gerelateerde topics ==
* [[Telefonie:Instellen|Hoe je jouw toestel kan instellen]]
 
* [[Telefonie:Telefoneren|Welke mogelijkheden je toestel biedt tijdens het bellen]]
* [[Telefonie:_Instellen|Hoe je jouw toestel kan instellen]]
* [[Telefonie:Voicemail|Welke mogelijkheden je voice mail biedt]]
* [[Telefonie:_Telefoneren|Welke mogelijkheden je toestel biedt tijdens het bellen]]
* [[Telefonie:Gesprekskosten|Hoe je de gesprekskosten kan achterhalen]]
* [[Telefonie:_Voicemail|Welke mogelijkheden je voicemail biedt]]
* [[Telefonie:DTMF|Hoe je in DTMF kan uitzenden]]
* [[Telefonie:_Gesprekskosten|Hoe je de gesprekskosten kan achterhalen]]
* [[Telefonie:Groepen|Hoe je gebruik kan maken van groepen]]
* [[Telefonie:_DTMF|Hoe je in DTMF kan uitzenden]]
* [[Telefonie:Aan- en afmelden|Waarom en hoe je je kan aan- en afmelden]]
* [[Telefonie:_Groepen|Hoe je gebruik kan maken van groepen]]
* [[Telefonie:Telefoonnummers|Hoe het telefoonnummersysteem werkt]]
* [[Telefonie:_Aan- en afmelden|Waarom en hoe je je kan aan- en afmelden]]
* [[Telefonie:Basisvragen|Enkele basisvragen]]
* [[Telefonie:_Telefoonnummers|Hoe het telefoonnummersysteem werkt]]
* [[Telefonie:_Toetsfuncties|Waarvoor welke toets dient]]
* [[Telefonie:_Basisvragen|Enkele basisvragen]]




[[Telefonie|<< Terug naar telefonie]]
[[Telefonie|<< Terug naar telefonie]]

Huidige versie van 12 jul 2017 om 20:18


Hier vind je het antwoord op enkele vragen die bij je kunnen opkomen bij het eerste gebruik van de telefoon.


Deze informatie is van toepassing op onderstaande campussen:
  • campus Ellermanstraat
  • campus Kronenburgstraat
  • campus Lange Nieuwstraat
  • campus Meistraat
  • campus Noorderplaats


Wat is mijn telefoonwachtwoord?

Standaard is dit 0000. Je kan dit aanpassen bij tabblad 'Menu', optie 'Persoonlijk', daarna 'Instellingen' en als laatste 'Paswoord'. Hier geef je het oude nummer in en vervolgens 2 keer het nieuwe wachtwoord. Je hebt dit wachtwoord nodig om bepaalde instellingen te kunnen wijzigen, en om in- en uit te loggen op een telefoontoestel. LET OP: Dit is niet hetzelfde als het wachtwoord om toegang te krijgen tot de voicemail.


Wat is mijn voicemailwachtwoord?

Standaard is dit 0000. Indien je dit achteraf nog eens wil wijzigen ga je naar het voicemailmenu (druk op het oranje knopje met de envelop en volg de instructies). Je hebt dit wachtwoord nodig om je voicemail te raadplegen. LET OP: Dit is niet hetzelfde als het telefoonwachtwoord.


Waarvoor dient deze knop?

Je kan hier een overzicht vinden van de functies van elke knop.


Waarom knippert er een oranje lampje met een envelop?

Het kan betekenen dat je een gemiste oproep of een aanvraag voor een heroproep ontvangen hebt. Deze bekijken kan door op de oranje knop te drukken.


Hoe voeg ik persoonlijke of externe contactpersonen in?

Het startscherm staat standaard op 'persoonlijk'. Hier zie je 8 lijntjes waarop je bepaalde namen & nummers kan invoeren.

  • Dit doe je door op de bijbehorende knop te drukken.
  • Vervolgens selecteer je 'speed dial' en typ je naam en nummer van de contactpersoon (vergeet de '0' niet voor een extern nummer).
  • Bevestig hierna wat je hebt ingevoerd.

In totaal heb je 72 plaatsen om te vullen. De andere plaatsen kan je bereiken met de navigatiepijltjes naar boven en onder. LET OP: De twee bovenste knoppen zijn gereserveerd voor 'LogOn' en LogOff', en kunnen niet aangepast worden.


Hoe ga ik naar 'menu' of 'info'?

Standaard staat het startscherm op 'perso' (persoonlijk). Om naar de andere onderdelen te gaan moet je werken met de linker- en rechterpijltjes.


Hoe geraak ik uit een bepaald menu?

De terugknop is de grijze knop met een streepje en een pijltje naar links, rechts van de navigatieknoppen.


Wat gebeurt er met mijn oproepen als ik me afgemeld heb (dus: nergens aangemeld sta)?

Je oproepen worden dan altijd doorgeschakeld naar je voicemail.


Hoe vorm ik een extern nummer?

Om een extern nummer te bellen moet je nog steeds 0 voor het nummer zetten. Dit moet dus ook als je speed dial's aanmaakt.


Hoe vind ik een intern nummer (in de standaard telefoonlijst)?

  • Vanuit alle menu's (menu, persoonlijk, info) kan je gewoon op het toetsenbord onderaan de telefoon beginnen typen.
  • Er verschijnt dan een scherm 'nummer op naam'.
  • Typ minstens 2 letters!
    • Wil je een secretariaat bereiken, typ dan bijvoorbeeld 'secr'.
    • Wil je een helpdesk bereiken, typ dan bijvoorbeeld 'help'.
    • Wil je een collega bereiken, typ dan ofwel de achternaam, ofwel de initialen, ofwel de achternaam en de eerste letter van de voornaam.
  • Druk dan op de toets 'naam', 'naam + V' of 'initialen', afhankelijk van je keuze.
  • Een lijst met namen verschijnt. Je kan hier eventueel nog doorheen scrollen met de pijltjestoetsen naar boven en naar beneden.
  • Druk tot slot op de knop naast de persoon die je wilt bereiken.


Wat kan ik doen met de F2-knop?

Met de F2-knop kan je iemand in wacht zetten.


Gerelateerde topics


<< Terug naar telefonie