Known issues

Uit ICTpedia
Versie door Asam (overleg | bijdragen) op 9 apr 2020 om 09:27
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

Laatste update: 15/10/2019



Mac OS

E-campus werkt niet meer na upgrade

Na iedere grote update van MacOS, kan het zijn dat de Citrix client software niet meer werkt. Voorheen heette dit programma Receiver; nu leeft het verder onder de naam Workspace app. Volg daarom de procedure om de Workspace app opnieuw te installeren.

E-campus kan store niet bereiken

In de Workspace of Receiver software kan je de melding krijgen dat de server niet beschikbaar is. Wanneer je daarnaast surft naar E-campus en daar een foutmelding krijgt over het certificaat, kan je onderstaande handleiding volgen.

Gemakkelijkheidshalve kan je best werken met Safari gezien de screenshots daarvan uitgaan. De andere browsers bieden dezelfde functionaliteit maar kan mogelijk niet één op één gelijk lopen.

Nadat je surft naar [E-campus https://e-campus.ap.be], kan je op het slot klikken(1) en kiezen voor 'Show certificate' (2)

Als je daarna doorklikt naar het diepste niveau van het certificaat(3) kan je het certificaat slepen naar het bureaublad of een andere map(4).

Dubbelklik dan op het certificaat bestand om de 'keychain' (sleutelhanger) applicatie te openen(5) waar je meteen ook de sleutel al kan importeren. Hier is het belangrijk dat we kiezen voor 'systeem' (6) voordat we klikken op 'add'(7). Zo werkt de oplossing ook ineens voor eventueel andere gebruikers. Eventueel moet je hier nog de wijziging bevestigen door aan te melden met jouw lokale gegevens.

Als je dat goed gedaan hebt, kan je in de 'keychain' applicatie onder 'systeem'(8) het certificaat terugvinden. Dubbelklik hierop om de instellingen ervan te openen en klik de 'Trust' settings open (10). Hier selecteer je best 'Always Trust'.(11)

Deze wijziging moet tot slot nog eens bevestigen met een lokale gemachtigde gebruiker. Om deze oplossing goed door te voeren. Belangrijk nu is een **herstart doorvoeren** om de instellingen actief te maken.