Difference between revisions of "ICTpedia"

From ICTpedia
Jump to navigation Jump to search
 
(44 intermediate revisions by 4 users not shown)
Line 1: Line 1:
__NOTOC__ Deze Wiki is een verzameling artikels, handleidingen en weetjes over ICT op AP Hogeschool.  
__NOTOC__
Het is bedoeld als een naslagwerk(je) als eerste hulp bij vragen of problemen bij het gebruik van de dynamische ICT-omgeving  
{{Test|
van de hogeschool.  
text=Deze Wiki is een verzameling artikels, handleidingen en weetjes over ICT op AP Hogeschool.
'''Info: Het is niet nodig/mogelijk je aan te melden op deze website.'''
Het is bedoeld als een naslagwerk(je) als eerste hulp bij vragen of problemen bij het gebruik van de dynamische ICT-omgeving van de hogeschool.
'''Info: Het is niet nodig/mogelijk je aan te melden op deze website.'''}}


== Voor wie is deze Wiki bedoeld? ==
== Voor wie is deze Wiki bedoeld? ==
Voor iedereen: zowel personeel als studenten.  
Voor zowel personeel als studenten van AP Hogeschool.


De artikels in deze Wiki zijn ook vanuit die gemeenschappelijke optiek geschreven.  
De artikels in deze Wiki zijn ook vanuit die gemeenschappelijke optiek geschreven.




== Hoe begin ik te lezen? Startgids in 5 stappen (voor AP - nog in aanbouw) ==
== Statuspagina ==
Als je een probleem hebt, check dan even onze statuspagina: https://stats.ap.be.


* [[Nieuwe_gebruiker_AP|Gebruikersnaam en e-mailadres]]
Staat daar dat de service die je wil gebruiken online is, maar werkt hij bij jou niet, probeer dan zeker eerst op een ander toestel en via een andere internetverbinding. Lukt het ook daar niet, [[Contact|contacteer ons dan]].


* [[Informatiekanalen|Welke informatiekanalen zijn er?]]
Als op de uptimepagina aangegeven is dat de service offline is, dan heeft iedereen problemen. Je mag het nog melden, maar vanaf daar iets offline staat wordt de ICT-dienst ook automatisch verwittigd van het probleem.


* [[Draadloos|Waar kan ik draadloos internetten en hoe?]]


* [[EHBTO|Eerste hulp bij technische ongevallen]]
== Hoe begin ik te lezen? Startgids ==


* Wie kan ik contacteren met vragen?
{{Test|
text=In het menu aan de linkerzijde staan een aantal hoofdonderwerpen. Je vindt meer informatie door een trefwoord in te typen in de 'zoek'-optie in de hoek rechtsboven.}}


* [[Nieuwe_gebruiker_AP|Gebruikersnaam en e-mailadres]]


== Meest bekeken artikels ==
* [[Outlook|Hoe stel ik mijn e-mail in in Outlook?]]


* [[E-campus|De Citrix client installeren]]
* [[Smartphone|Hoe stel ik mijn e-mail in op mijn smartphone of tablet?]]


* [[E-mail_lezen|Je Outlook email berichten lezen]]
* [[Draadloos|Waar kan ik draadloos internetten en hoe?]]


* [[E-mail|Algemene informatie over de werking van je Outlook client]]
* [[E-campus|De Citrix client installeren]]


* [[EHBTO|Eerste hulp bij technische ongevallen]]
* [[EHBTO|Eerste hulp bij technische ongevallen]]


* [[Contact|Wie kan ik contacteren met vragen?]]


== Nieuwste artikels ==
* [[Informatiekanalen|Welke informatiekanalen zijn er?]]


* [[Betalend_printen|Meer informatie over het nieuwe systeem voor '''betalend afdrukken''']]


* [[Eduroam|Meer informatie over '''EDUROAM, de opvolger van Plantijn Internet''']]
== Meest bekeken artikels ==


* [[EHBTO:_Stabiliteit_netwerkverbinding|Meer informatie over '''de stabiliteit van je (draadloos) thuis netwerk controleren''']]
* [[Smartphone|Hoe stel ik mijn e-mail in op mijn smartphone of tablet?]]


* [[E-mail:_Afwezigheidsassistent|Meer informatie over '''De afwezigheidsassistent in Outlook en Webmail''']]
* [[Draadloos|Waar kan ik draadloos internetten en hoe?]]


* [[E-campus|Meer informatie over '''De Citrix client installeren''']]
* [[E-campus|De Citrix client installeren]]
 
* [[E-mail:_Outlook:_Verwijderde_items_herstellen|Meer informatie over '''verwijderde items herstellen in Outlook''']]?
 
* [[E-mail:_Outlook:_Account_Toevoegen|Meer informatie over een extra '''e-mail account toevoegen in Outlook''']]?


* [[E-mail:_Outlook:_Archiveren|Meer informatie over email berichten '''archiveren''']]
* [[Contact|Wie kan ik contacteren met vragen?]]
 
* [[Draadloos|Meer informatie over het '''draadloos netwerk''']]
 
* [[Telefonie|Meer informatie over de '''telefoons''']], bijvoorbeeld [[Telefonie:_Voicemail#Groepsvoicemail|Hoe stellen we onze groepsvoicemail in?]]
 
* [[Helpdesk voor personeel|Meer informatie over de '''Helpdesk voor personeel''']]




== Hoe kan ik deze FAQ gebruiken? ==
== Hoe kan ik deze FAQ gebruiken? ==
* Ben je [[nieuwe gebruiker|nieuw binnen Plantijn]]? Op deze pagina vind je de basisinformatie, zeg maar een survivalkit, die je moet kennen om te kunnen starten met ICT.
* Zoek je iets over een bepaald thema? Klik op een van de onderstaande thema's.
* Zoek je iets over een bepaald thema? Klik op een van de onderstaande thema's.
* Je kan ook de zoekfunctie van de FAQ gebruiken. Aan de linkerkant van elke Wiki-pagina vind je een zoekveld waarin je één of meerdere zoekwoorden kan intypen. Klik op 'Zoeken' en je krijgt een lijst met artikels waarin de woorden voorkomen. Indien je enkel wil zoeken op de titel van een artikel druk dan op 'OK'.
* Je kan ook de zoekfunctie van de FAQ gebruiken. Aan de linkerkant van elke Wiki-pagina vind je een zoekveld waarin je één of meerdere zoekwoorden kan intypen. Klik op 'Zoeken' en je krijgt een lijst met artikels waarin de woorden voorkomen. Indien je enkel wil zoeken op de titel van een artikel druk dan op 'OK'.
Line 66: Line 58:


==Thema's==
==Thema's==
* [[Aanmelden]]
* [[E-campus]]
* [[Afdrukken]]
* [[Afdrukken]]
* [[Beveiliging]] (anti-virus, anti-spam...)
* [[Smartphone]]
* [[Draadloos]]
* [[Draadloos]]
* [[E-campus]]
* [[E-mail]]
* [[E-mail]]
* [[Helpdesk]]
* [[Helpdesk]]
* [[Known issues]]
* [[Smartphone]]
* [[Mappenstructuur]]
* [[Telefonie]]
* [[Telefonie]]




Vandaag: {{CURRENTDAYNAME}} {{CURRENTDAY}} {{CURRENTMONTHNAME}} {{CURRENTYEAR}} bevat deze WIKI {{NUMBEROFARTICLES}} artikels.
{{Test|text=Vandaag: {{CURRENTDAYNAME}} {{CURRENTDAY}} {{CURRENTMONTHNAME}} {{CURRENTYEAR}} bevat deze website {{NUMBEROFARTICLES}} artikels.}}

Latest revision as of 14:20, 14 April 2020

Deze Wiki is een verzameling artikels, handleidingen en weetjes over ICT op AP Hogeschool.

Het is bedoeld als een naslagwerk(je) als eerste hulp bij vragen of problemen bij het gebruik van de dynamische ICT-omgeving van de hogeschool.

Info: Het is niet nodig/mogelijk je aan te melden op deze website.

Voor wie is deze Wiki bedoeld?

Voor zowel personeel als studenten van AP Hogeschool.

De artikels in deze Wiki zijn ook vanuit die gemeenschappelijke optiek geschreven.


Statuspagina

Als je een probleem hebt, check dan even onze statuspagina: https://stats.ap.be.

Staat daar dat de service die je wil gebruiken online is, maar werkt hij bij jou niet, probeer dan zeker eerst op een ander toestel en via een andere internetverbinding. Lukt het ook daar niet, contacteer ons dan.

Als op de uptimepagina aangegeven is dat de service offline is, dan heeft iedereen problemen. Je mag het nog melden, maar vanaf daar iets offline staat wordt de ICT-dienst ook automatisch verwittigd van het probleem.


Hoe begin ik te lezen? Startgids

In het menu aan de linkerzijde staan een aantal hoofdonderwerpen. Je vindt meer informatie door een trefwoord in te typen in de 'zoek'-optie in de hoek rechtsboven.


Meest bekeken artikels


Hoe kan ik deze FAQ gebruiken?

  • Zoek je iets over een bepaald thema? Klik op een van de onderstaande thema's.
  • Je kan ook de zoekfunctie van de FAQ gebruiken. Aan de linkerkant van elke Wiki-pagina vind je een zoekveld waarin je één of meerdere zoekwoorden kan intypen. Klik op 'Zoeken' en je krijgt een lijst met artikels waarin de woorden voorkomen. Indien je enkel wil zoeken op de titel van een artikel druk dan op 'OK'.


Thema's


Vandaag: maandag 27 juni 2022 bevat deze website 164 artikels.