ICT-team

Uit ICTpedia
Versie door Aive (overleg | bijdragen) op 10 mei 2010 om 13:18
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

Op de Plantijn Hogeschool is er een twaalfkoppig ICT-team dat ondersteuning biedt voor alle denkbare en ondenkbare zaken die verband houden met computers, gms's, laptops, netwerk, printers en telefonie. Omdat het niet altijd even duidelijk is waar ICT allemaal bezig mee is, vind je hieronder een overzicht van alle verantwoordelijkheden.


Via deze link vind je een document met de specifieke taken per persoon. Het eerste aanspreekpunt is in elk geval altijd de helpdesk.


Helpdesk

  • Installatie clients (thin, fat, laptops)
  • Installatie telefoons
  • Aanmaak artikels op ICTpedia
  • Verdeling en ondersteuning van GSM's en –abonnementen
  • Toewijzing standaardprinters & ondersteuning voor multifunctionals
  • Beantwoorden vragen bij technische problemen van personeelsleden

Meer informatie over de helpdesk.


Systeembeheer

  • Installatie en onderhoud servers (oa e-campus, SOLA-r, e-mail, webservers, PAT, …)
  • Installatie en onderhoud centrale opslagcapaciteit (P-schijf, ‘Mijn Documenten')
  • Ondersteuning EXASTUD-omgeving
  • Installatie en configuratie van printer-drivers
  • Installatie en onderhoud administratieve software (boekhoudsoftware, inventarisbeheer)
  • Installatie en onderhoud software op e-campus (nieuwe pakketten, updates, …)
  • Onderhoud Sophos Anti-spam & Anti-virus
  • Ondersteuning systemen en servers voor PCVOA
  • Aansturing en overleg met externe partner (Porthus)
  • 2e lijns helpdesk


Netwerkbeheer

  • Onderhoud netwerkservers, telefonieservers en switchen
  • Configuratie & problem solving draadloos netwerk
  • Aansturing en overleg met externe partner (Quantum ICT)
  • Coördinatie voor het ICT-aspect inhuizing PCVOA
  • Configuratie en ondersteuning bij installatie van MAC-computers
  • 2e lijns helpdesk


Ontwikkeling

  • Ontwikkeling voor en ondersteuning van verschillende platformen en applicaties:
    • AMOSA (personeelsbeheer), SES (vacature-publicatie)
    • SOLA-r , DHO, ECTS, Brocade, uitleensysteem EMI
    • badge-systeem
    • roosterpakket & Haalinta
    • enquête-systemen
  • Functioneel/technische medewerking aan opzet vervanger SOLA-r (PLATO)
  • Didactische ondersteuning van lectoren
  • Ondersteuning Blackboard
  • Automatisatie voor nieuwe accounts en mailboxen
  • Project rond stroomlijning aantal communicatie-kanalen binnen Plantijn


Webmaster

  • Rechtenbeheer, aanmaak en onderhoud rechten van websites
  • Rapporteren over beveiliging van websites
  • Configuratie op technisch/functioneel vlak van websites
  • Betrokken bij keuze en opzet van nieuwe websites en/of –applicaties
  • Verzamelen en beantwoorden van alle niet-inhoudelijke vragen mbt alle websites
  • Aanvragen en toekennen van domeinnamen, in overleg met dienst Communicatie
  • Aanvragen en toekennen van nieuwe context (subsite van een website)
  • Communicatie met verschillende actoren (gebruikers, hostingfirma's, UA, …)


Diensthoofd

  • Aanspreekpunt voor nieuwe projecten of ideeën vanuit de organisatie naar ICT toe
  • Aansturing medewerkers, opvolging projecten
  • Opmaak ICT-begroting, in samenspraak met departementshoofden en directie
  • Samenbrengen en verslaggeving werkgroep ICT
  • Rapportering projecten aan DC
  • Opvolging en beoordeling aankoopdossiers (aanbestedingen)