ICT-team: verschil tussen versies

Uit ICTpedia
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 2: Regel 2:




[file:///P:/Algemene%20Info%20Personeel/Handleidingen/ICT/ICT-medewerkers.pdf Via deze link] vind je een document met de specifieke taken per persoon. Het eerste aanspreekpunt bij problemen is in elk geval altijd de helpdesk, ook als het probleem niet specifiek vermeld is bij de taakomschrijving.
[file:///P:/Algemene%20Info%20Personeel/Handleidingen/ICT/ICT-medewerkers.pdf Via deze link] vind je een document met de specifieke taken per persoon. Het eerste aanspreekpunt bij problemen is in elk geval altijd de [[Helpdesk|helpdesk]], ook als het probleem niet specifiek vermeld is bij de taakomschrijving.




== Helpdesk ==
== Helpdesk ==
* Installatie computers (thin clients, fat clients, laptops)
* Installatie computers ([[thin client]]s, [[fat client]]s, laptops)
* Installatie telefoons
* Installatie [[Telefonie|telefoons]]
* Aanmaak artikels op ICTpedia
* Aanmaak artikels op ICTpedia
* Verdeling en ondersteuning van GSM's en –abonnementen
* Verdeling en ondersteuning van GSM's en -abonnementen
* Beheer van het badgesysteem en de badges
* Beheer van het badgesysteem en de badges
* Toewijzing standaardprinters & ondersteuning voor multifunctionals
* Toewijzing standaardprinters & ondersteuning voor [[multifunctional]]s
* Beantwoorden van vragen bij technische problemen van personeelsleden
* Beantwoorden van vragen bij technische problemen van personeelsleden


Regel 23: Regel 23:
* Installatie en onderhoud administratieve software (boekhoudsoftware, inventarisbeheer, ...)
* Installatie en onderhoud administratieve software (boekhoudsoftware, inventarisbeheer, ...)
* Installatie en onderhoud software op e-campus (nieuwe pakketten, updates, ...)
* Installatie en onderhoud software op e-campus (nieuwe pakketten, updates, ...)
* Onderhoud Anti-spam & Anti-virus
* Onderhoud [[Sophos_Anti-Virus|Anti-spam & Anti-virus]]
* Ondersteuning systemen en servers voor PCVOA
* Ondersteuning systemen en servers voor CVO Provincie Antwerpen
* Aansturing en overleg met externe partner (Porthus)
* Aansturing en overleg met externe partner (Porthus)
* Tweedelijns helpdesk
* Tweedelijns helpdesk
Regel 32: Regel 32:
* Configuratie & problem solving draadloos netwerk
* Configuratie & problem solving draadloos netwerk
* Aansturing en overleg met externe partner (Quantum ICT)
* Aansturing en overleg met externe partner (Quantum ICT)
* Coördinatie voor het ICT-aspect inhuizing PCVOA
* Coördinatie voor het ICT-aspect inhuizing CVO Provincie Antwerpen
* Configuratie en ondersteuning bij installatie van Mac-computers
* Configuratie en ondersteuning bij installatie van Mac-computers
* Tweedelijns helpdesk  
* Tweedelijns helpdesk  
Regel 52: Regel 52:
* Rapporteren over beveiliging van websites
* Rapporteren over beveiliging van websites
* Configuratie op technisch/functioneel vlak van websites
* Configuratie op technisch/functioneel vlak van websites
* Betrokken bij keuze en opzet van nieuwe websites en/of –applicaties
* Betrokken bij keuze en opzet van nieuwe websites en/of -applicaties
* Verzamelen en beantwoorden van alle niet-inhoudelijke vragen mbt alle websites
* Verzamelen en beantwoorden van alle niet-inhoudelijke vragen mbt alle websites
* Aanvragen en toekennen van domeinnamen, in overleg met dienst Communicatie
* Aanvragen en toekennen van domeinnamen, in overleg met dienst Communicatie

Versie van 10 mei 2010 13:51

Op de Plantijn Hogeschool is er een twaalfkoppig ICT-team dat ondersteuning biedt voor alle denkbare en ondenkbare zaken die verband houden met computers, gms's, laptops, netwerk, printers en telefonie. Omdat het niet altijd even duidelijk is waar ICT allemaal bezig mee is, vind je hieronder een overzicht van alle verantwoordelijkheden.


[file:///P:/Algemene%20Info%20Personeel/Handleidingen/ICT/ICT-medewerkers.pdf Via deze link] vind je een document met de specifieke taken per persoon. Het eerste aanspreekpunt bij problemen is in elk geval altijd de helpdesk, ook als het probleem niet specifiek vermeld is bij de taakomschrijving.


Helpdesk

  • Installatie computers (thin clients, fat clients, laptops)
  • Installatie telefoons
  • Aanmaak artikels op ICTpedia
  • Verdeling en ondersteuning van GSM's en -abonnementen
  • Beheer van het badgesysteem en de badges
  • Toewijzing standaardprinters & ondersteuning voor multifunctionals
  • Beantwoorden van vragen bij technische problemen van personeelsleden

Meer informatie over de helpdesk zoals telefoonnummers en aanwezigheden.

Systeembeheer

  • Installatie en onderhoud servers (oa e-campus, SOLA-r, e-mail, webservers, PAT, ...)
  • Installatie en onderhoud centrale opslagcapaciteit (P-schijf, 'Mijn Documenten')
  • Ondersteuning EXASTUD-omgeving
  • Installatie en configuratie van printerdrivers
  • Installatie en onderhoud administratieve software (boekhoudsoftware, inventarisbeheer, ...)
  • Installatie en onderhoud software op e-campus (nieuwe pakketten, updates, ...)
  • Onderhoud Anti-spam & Anti-virus
  • Ondersteuning systemen en servers voor CVO Provincie Antwerpen
  • Aansturing en overleg met externe partner (Porthus)
  • Tweedelijns helpdesk

Netwerkbeheer

  • Onderhoud netwerkservers, telefonieservers en switchen
  • Configuratie & problem solving draadloos netwerk
  • Aansturing en overleg met externe partner (Quantum ICT)
  • Coördinatie voor het ICT-aspect inhuizing CVO Provincie Antwerpen
  • Configuratie en ondersteuning bij installatie van Mac-computers
  • Tweedelijns helpdesk

Ontwikkeling

  • Ontwikkeling voor en ondersteuning van verschillende platformen en applicaties:
    • AMOSA (personeelsbeheer), SES (vacaturepublicatie)
    • SOLA-r, DHO, ECTS, Brocade, uitleensysteem EMI
    • roosterpakket & Halintaa
    • enquêtesystemen
  • Functioneel/technische medewerking aan opzet vervanger SOLA-r (PLATO)
  • Didactische ondersteuning van lectoren
  • Ondersteuning Blackboard
  • Automatisatie voor nieuwe accounts en mailboxen
  • Project rond stroomlijning aantal communicatiekanalen binnen Plantijn

Webmaster

  • Rechtenbeheer, aanmaak en onderhoud rechten van websites
  • Rapporteren over beveiliging van websites
  • Configuratie op technisch/functioneel vlak van websites
  • Betrokken bij keuze en opzet van nieuwe websites en/of -applicaties
  • Verzamelen en beantwoorden van alle niet-inhoudelijke vragen mbt alle websites
  • Aanvragen en toekennen van domeinnamen, in overleg met dienst Communicatie
  • Aanvragen en toekennen van nieuwe contexten (subsite van de Plantijnwebsite)
  • Communicatie met verschillende actoren (gebruikers, hostingfirma's, UA, ...)

Diensthoofd

  • Aanspreekpunt voor nieuwe projecten of ideeën vanuit de organisatie naar ICT toe
  • Aansturing medewerkers, opvolging projecten
  • Opmaak ICT-begroting, in samenspraak met departementshoofden en directie
  • Samenbrengen en verslaggeving werkgroep ICT
  • Rapportering projecten aan DC
  • Opvolging en beoordeling aankoopdossiers (aanbestedingen)