ICT-team: verschil tussen versies

Uit ICTpedia
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
 
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 3: Regel 3:


Via deze link vind je een document met de specifieke taken per persoon. Het eerste aanspreekpunt is in elk geval altijd de helpdesk.
Via deze link vind je een document met de specifieke taken per persoon. Het eerste aanspreekpunt is in elk geval altijd de helpdesk.




== Helpdesk ==
== Helpdesk ==
* Installatie clients (thin, fat, laptops)  
* Installatie computers (thin clients, fat clients, laptops)
* Installatie telefoons  
* Installatie telefoons
* Aanmaak artikels op ICTpedia  
* Aanmaak artikels op ICTpedia
* Verdeling en ondersteuning van GSM's en –abonnementen  
* Verdeling en ondersteuning van GSM's en –abonnementen
* Toewijzing standaardprinters & ondersteuning voor multifunctionals  
* Beheer van de badges
* Beantwoorden vragen bij technische problemen van personeelsleden  
* Toewijzing standaardprinters & ondersteuning voor multifunctionals
* Beantwoorden van vragen bij technische problemen van personeelsleden


Meer informatie over de helpdesk.
Meer informatie over de helpdesk.
Regel 18: Regel 18:


== Systeembeheer ==
== Systeembeheer ==
* Installatie en onderhoud servers (oa e-campus, SOLA-r, e-mail, webservers, PAT, )  
* Installatie en onderhoud servers (oa e-campus, SOLA-r, e-mail, webservers, PAT, ...)
* Installatie en onderhoud centrale opslagcapaciteit (P-schijf, ‘Mijn Documenten')  
* Installatie en onderhoud centrale opslagcapaciteit (P-schijf, 'Mijn Documenten')
* Ondersteuning EXASTUD-omgeving  
* Ondersteuning EXASTUD-omgeving
* Installatie en configuratie van printer-drivers
* Installatie en configuratie van printerdrivers
* Installatie en onderhoud administratieve software (boekhoudsoftware, inventarisbeheer)  
* Installatie en onderhoud administratieve software (boekhoudsoftware, inventarisbeheer, ...)
* Installatie en onderhoud software op e-campus (nieuwe pakketten, updates, )  
* Installatie en onderhoud software op e-campus (nieuwe pakketten, updates, ...)
* Onderhoud Sophos Anti-spam & Anti-virus  
* Onderhoud Anti-spam & Anti-virus
* Ondersteuning systemen en servers voor PCVOA  
* Ondersteuning systemen en servers voor PCVOA
* Aansturing en overleg met externe partner (Porthus)  
* Aansturing en overleg met externe partner (Porthus)
* 2e lijns helpdesk
* Tweedelijns helpdesk




== Netwerkbeheer ==
== Netwerkbeheer ==
* Onderhoud netwerkservers, telefonieservers en switchen  
* Onderhoud netwerkservers, telefonieservers en switchen
* Configuratie & problem solving draadloos netwerk  
* Configuratie & problem solving draadloos netwerk
* Aansturing en overleg met externe partner (Quantum ICT)  
* Aansturing en overleg met externe partner (Quantum ICT)
* Coördinatie voor het ICT-aspect inhuizing PCVOA  
* Coördinatie voor het ICT-aspect inhuizing PCVOA
* Configuratie en ondersteuning bij installatie van MAC-computers  
* Configuratie en ondersteuning bij installatie van Mac-computers
* 2e lijns helpdesk  
* Tweedelijns helpdesk  




== Ontwikkeling ==
== Ontwikkeling ==
* Ontwikkeling voor en ondersteuning van verschillende platformen en applicaties:  
* Ontwikkeling voor en ondersteuning van verschillende platformen en applicaties:  
** AMOSA (personeelsbeheer), SES (vacature-publicatie)  
** AMOSA (personeelsbeheer), SES (vacaturepublicatie)  
** SOLA-r , DHO, ECTS, Brocade, uitleensysteem EMI  
** SOLA-r, DHO, ECTS, Brocade, uitleensysteem EMI  
** badge-systeem
** roosterpakket & Halintaa
** roosterpakket & Haalinta
** enquêtesystemen
** enquête-systemen
* Functioneel/technische medewerking aan opzet vervanger SOLA-r (PLATO)
* Functioneel/technische medewerking aan opzet vervanger SOLA-r (PLATO)  
* Didactische ondersteuning van lectoren
* Didactische ondersteuning van lectoren  
* Ondersteuning Blackboard
* Ondersteuning Blackboard  
* Automatisatie voor nieuwe accounts en mailboxen
* Automatisatie voor nieuwe accounts en mailboxen  
* Project rond stroomlijning aantal communicatiekanalen binnen Plantijn
* Project rond stroomlijning aantal communicatie-kanalen binnen Plantijn  




== Webmaster ==
== Webmaster ==
* Rechtenbeheer, aanmaak en onderhoud rechten van websites  
* Rechtenbeheer, aanmaak en onderhoud rechten van websites
* Rapporteren over beveiliging van websites  
* Rapporteren over beveiliging van websites
* Configuratie op technisch/functioneel vlak van websites  
* Configuratie op technisch/functioneel vlak van websites
* Betrokken bij keuze en opzet van nieuwe websites en/of –applicaties  
* Betrokken bij keuze en opzet van nieuwe websites en/of –applicaties
* Verzamelen en beantwoorden van alle niet-inhoudelijke vragen mbt alle websites  
* Verzamelen en beantwoorden van alle niet-inhoudelijke vragen mbt alle websites
* Aanvragen en toekennen van domeinnamen, in overleg met dienst Communicatie  
* Aanvragen en toekennen van domeinnamen, in overleg met dienst Communicatie
* Aanvragen en toekennen van nieuwe context (subsite van een website)  
* Aanvragen en toekennen van nieuwe contexten (subsite van de Plantijnwebsite)
* Communicatie met verschillende actoren (gebruikers, hostingfirma's, UA, )  
* Communicatie met verschillende actoren (gebruikers, hostingfirma's, UA, ...)




== Diensthoofd ==
== Diensthoofd ==
* Aanspreekpunt voor nieuwe projecten of ideeën vanuit de organisatie naar ICT toe  
* Aanspreekpunt voor nieuwe projecten of ideeën vanuit de organisatie naar ICT toe
* Aansturing medewerkers, opvolging projecten  
* Aansturing medewerkers, opvolging projecten
* Opmaak ICT-begroting, in samenspraak met departementshoofden en directie  
* Opmaak ICT-begroting, in samenspraak met departementshoofden en directie
* Samenbrengen en verslaggeving werkgroep ICT  
* Samenbrengen en verslaggeving werkgroep ICT
* Rapportering projecten aan DC  
* Rapportering projecten aan DC
* Opvolging en beoordeling aankoopdossiers (aanbestedingen)
* Opvolging en beoordeling aankoopdossiers (aanbestedingen)

Versie van 10 mei 2010 13:24

Op de Plantijn Hogeschool is er een twaalfkoppig ICT-team dat ondersteuning biedt voor alle denkbare en ondenkbare zaken die verband houden met computers, gms's, laptops, netwerk, printers en telefonie. Omdat het niet altijd even duidelijk is waar ICT allemaal bezig mee is, vind je hieronder een overzicht van alle verantwoordelijkheden.


Via deze link vind je een document met de specifieke taken per persoon. Het eerste aanspreekpunt is in elk geval altijd de helpdesk.


Helpdesk

  • Installatie computers (thin clients, fat clients, laptops)
  • Installatie telefoons
  • Aanmaak artikels op ICTpedia
  • Verdeling en ondersteuning van GSM's en –abonnementen
  • Beheer van de badges
  • Toewijzing standaardprinters & ondersteuning voor multifunctionals
  • Beantwoorden van vragen bij technische problemen van personeelsleden

Meer informatie over de helpdesk.


Systeembeheer

  • Installatie en onderhoud servers (oa e-campus, SOLA-r, e-mail, webservers, PAT, ...)
  • Installatie en onderhoud centrale opslagcapaciteit (P-schijf, 'Mijn Documenten')
  • Ondersteuning EXASTUD-omgeving
  • Installatie en configuratie van printerdrivers
  • Installatie en onderhoud administratieve software (boekhoudsoftware, inventarisbeheer, ...)
  • Installatie en onderhoud software op e-campus (nieuwe pakketten, updates, ...)
  • Onderhoud Anti-spam & Anti-virus
  • Ondersteuning systemen en servers voor PCVOA
  • Aansturing en overleg met externe partner (Porthus)
  • Tweedelijns helpdesk


Netwerkbeheer

  • Onderhoud netwerkservers, telefonieservers en switchen
  • Configuratie & problem solving draadloos netwerk
  • Aansturing en overleg met externe partner (Quantum ICT)
  • Coördinatie voor het ICT-aspect inhuizing PCVOA
  • Configuratie en ondersteuning bij installatie van Mac-computers
  • Tweedelijns helpdesk


Ontwikkeling

  • Ontwikkeling voor en ondersteuning van verschillende platformen en applicaties:
    • AMOSA (personeelsbeheer), SES (vacaturepublicatie)
    • SOLA-r, DHO, ECTS, Brocade, uitleensysteem EMI
    • roosterpakket & Halintaa
    • enquêtesystemen
  • Functioneel/technische medewerking aan opzet vervanger SOLA-r (PLATO)
  • Didactische ondersteuning van lectoren
  • Ondersteuning Blackboard
  • Automatisatie voor nieuwe accounts en mailboxen
  • Project rond stroomlijning aantal communicatiekanalen binnen Plantijn


Webmaster

  • Rechtenbeheer, aanmaak en onderhoud rechten van websites
  • Rapporteren over beveiliging van websites
  • Configuratie op technisch/functioneel vlak van websites
  • Betrokken bij keuze en opzet van nieuwe websites en/of –applicaties
  • Verzamelen en beantwoorden van alle niet-inhoudelijke vragen mbt alle websites
  • Aanvragen en toekennen van domeinnamen, in overleg met dienst Communicatie
  • Aanvragen en toekennen van nieuwe contexten (subsite van de Plantijnwebsite)
  • Communicatie met verschillende actoren (gebruikers, hostingfirma's, UA, ...)


Diensthoofd

  • Aanspreekpunt voor nieuwe projecten of ideeën vanuit de organisatie naar ICT toe
  • Aansturing medewerkers, opvolging projecten
  • Opmaak ICT-begroting, in samenspraak met departementshoofden en directie
  • Samenbrengen en verslaggeving werkgroep ICT
  • Rapportering projecten aan DC
  • Opvolging en beoordeling aankoopdossiers (aanbestedingen)