ICT-team: verschil tussen versies

Uit ICTpedia
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
 
(4 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven)
Regel 8: Regel 8:
== Helpdesk ==
== Helpdesk ==
<div style="float:left;">
<div style="float:left;">
* Operationele aansturing door coördinator helpdesk
* Operationele aansturing door administratief teamcoördinator helpdesk
 
 
* Beantwoorden van vragen bij technische problemen van personeelsleden
* Beantwoorden van vragen bij technische problemen van personeelsleden
* Installatie [[Telefonie|telefoons]]
* Installatie [[Telefonie|telefoons]]
* Installatie computers (thin clients, fat clients, laptops)
* Installatie computers (thin clients, fat clients, laptops)
* Verdeling en ondersteuning van laptops voor personeelsleden
* Verdeling en ondersteuning van laptops voor personeelsleden
* Terugzetten van back-ups
* Ondersteuning van gsm's en smartphones
* Toewijzing standaardprinters en ondersteuning voor [[multifunctional]]s, contact met externe partner (Ricoh)
* Ondersteuning en onderhoud van beamers, micro's, videocamera's en luidsprekers in klassen
</div>
</div>
<div style="float:right">[[Afbeelding:helpdesk1.png|right|400 px]]&nbsp;&nbsp;[[Afbeelding:helpdesk.png|150px]]</div>
<div style="float:right">[[Afbeelding:helpdesk.png|250px]]</div>
 
<div style="clear:both;"></div>
 
 
Meer informatie over de [[Helpdesk|helpdesk]] en contactgegevens vind je [[Contact|hier]].




== Administratief teamcoördinator helpdesk ==
<div style="float:left;">
<div style="float:left;">
* Terugzetten van back-ups
* Operationele aansturing van de helpdesk
* Ondersteuning van gsm's en smartphones
* Administratie van laptops voor personeelsleden
* Toewijzing standaardprinters en ondersteuning voor [[multifunctional]]s, contact met externe partner (Ricoh)
* Beheer van het badgesysteem en de badges
* Ondersteuning en onderhoud van beamers en luidsprekers in klassen
* Beantwoorden van vragen bij technische problemen van personeelsleden
* Beheer en onderhoud van de PAT-schermen, online zetten van powerpointpresentaties en contact met externe partner
* Verdeling van gsm's en smartphones, gsm-abonnementen en contact met externe partner (Mobitel)
* Planning vakanties en evenementen
</div>
</div>
<div style="float:right">[[Afbeelding:helpdesk1.png|right|400 px]]</div>
<div style="clear:both;"></div>
<div style="clear:both;"></div>


Regel 34: Regel 44:
== Netwerkbeheer ==
== Netwerkbeheer ==
<div style="float:left;">
<div style="float:left;">
* Operationele aansturing door coördinator netwerken
* Operationele aansturing door administratief teamcoördinator netwerken
 
 
* Onderhoud netwerkservers, telefonieservers en switchen
* Onderhoud netwerkservers, telefonieservers en switchen
* Configuratie & problem solving draadloos netwerk
* Configuratie & problem solving draadloos netwerk
* Aansturing en overleg met externe partner (Quant ICT)
* Aansturing en overleg met externe partner (Quant ICT)
* Beheer van het badgesysteem en de badges
* Verdeling van gsm's en smartphones, gsm-abonnementen en contact met externe partner (Mobitel)
* Tweedelijns helpdesk
* Tweedelijns helpdesk
</div>
</div>
Regel 52: Regel 58:
* Installatie en onderhoud servers (oa e-campus, e-mail, webservers, PAT, ...)
* Installatie en onderhoud servers (oa e-campus, e-mail, webservers, PAT, ...)
* Installatie en onderhoud centrale opslagcapaciteit (N-schijf, 'Mijn Documenten')
* Installatie en onderhoud centrale opslagcapaciteit (N-schijf, 'Mijn Documenten')
* Technisch onderhoud en ondersteuning Digitap
* Ondersteuning EXA-omgeving
* Ondersteuning EXA-omgeving
* Aanmaak en ondersteuning van RSS-feeds
* Aanmaak en ondersteuning van RSS-feeds
Regel 60: Regel 67:
* Installatie en onderhoud software op e-campus (nieuwe pakketten, updates, ...)
* Installatie en onderhoud software op e-campus (nieuwe pakketten, updates, ...)
* Onderhoud anti-spam & anti-virus
* Onderhoud anti-spam & anti-virus
* Ondersteuning systemen en servers voor CVO Provincie Antwerpen
* Aansturing en overleg met externe partner (RealDolmen)
* Aansturing en overleg met externe partner (Econocom)
* Beheer en onderhoud van de PAT-schermen, online zetten van powerpointpresentaties en contact met externe partner (Dialog)
* Tweedelijns helpdesk
* Tweedelijns helpdesk


Regel 77: Regel 84:
** Alliance
** Alliance
** uitleensysteem EMI
** uitleensysteem EMI
* Technische ondersteuning Blackboard
** Untis
** MyArts
** ...
* Automatisatie voor nieuwe accounts en mailboxen
* Automatisatie voor nieuwe accounts en mailboxen
* Technische ondersteuning en ontwikkeling voor het instellen van mappenrechten
* Technische ondersteuning en ontwikkeling voor het instellen van mappenrechten
Regel 95: Regel 104:
* Aanvragen en toekennen van domeinnamen, in overleg met dienst Communicatie
* Aanvragen en toekennen van domeinnamen, in overleg met dienst Communicatie
* Ondersteuning Limesurvey
* Ondersteuning Limesurvey
* Communicatie met verschillende actoren (gebruikers, hostingfirma's, UA, ...)
* Communicatie met verschillende actoren (gebruikers, hostingfirma's, ...)




Regel 103: Regel 112:
* Aansturing medewerkers, opvolging projecten
* Aansturing medewerkers, opvolging projecten
* Opmaak ICT-begroting, in samenspraak met departementshoofden en directie
* Opmaak ICT-begroting, in samenspraak met departementshoofden en directie
* Voorzitter werkgroep ICT
* Rapportering projecten aan DT
* Rapportering projecten aan DT
* Opvolging en beoordeling aankoopdossiers (aanbestedingen)
* Opvolging en beoordeling aankoopdossiers (aanbestedingen)

Huidige versie van 31 aug 2020 om 23:51


Op AP Hogeschool is er een centraal ICT-team dat ondersteuning biedt voor alle denkbare en ondenkbare zaken die verband houden met computers, gsm's, laptops, netwerk, printers en telefonie. Omdat het niet altijd even duidelijk is waar ICT allemaal bezig mee is, vind je hieronder een overzicht van alle verantwoordelijkheden.


Het eerste aanspreekpunt bij problemen is in elk geval altijd de helpdesk, de contactgegevens vind je hier. Ook als het probleem niet specifiek vermeld is bij de taakomschrijving van de helpdesk, contacteer je hen als eerste.


Helpdesk

  • Operationele aansturing door administratief teamcoördinator helpdesk
  • Beantwoorden van vragen bij technische problemen van personeelsleden
  • Installatie telefoons
  • Installatie computers (thin clients, fat clients, laptops)
  • Verdeling en ondersteuning van laptops voor personeelsleden
  • Terugzetten van back-ups
  • Ondersteuning van gsm's en smartphones
  • Toewijzing standaardprinters en ondersteuning voor multifunctionals, contact met externe partner (Ricoh)
  • Ondersteuning en onderhoud van beamers, micro's, videocamera's en luidsprekers in klassen


Meer informatie over de helpdesk en contactgegevens vind je hier.


Administratief teamcoördinator helpdesk

  • Operationele aansturing van de helpdesk
  • Administratie van laptops voor personeelsleden
  • Beheer van het badgesysteem en de badges
  • Beantwoorden van vragen bij technische problemen van personeelsleden
  • Verdeling van gsm's en smartphones, gsm-abonnementen en contact met externe partner (Mobitel)
  • Planning vakanties en evenementen


Meer informatie over de helpdesk en contactgegevens vind je hier.


Netwerkbeheer

  • Operationele aansturing door administratief teamcoördinator netwerken
  • Onderhoud netwerkservers, telefonieservers en switchen
  • Configuratie & problem solving draadloos netwerk
  • Aansturing en overleg met externe partner (Quant ICT)
  • Tweedelijns helpdesk
  


Systeembeheer

  • Installatie en onderhoud servers (oa e-campus, e-mail, webservers, PAT, ...)
  • Installatie en onderhoud centrale opslagcapaciteit (N-schijf, 'Mijn Documenten')
  • Technisch onderhoud en ondersteuning Digitap
  • Ondersteuning EXA-omgeving
  • Aanmaak en ondersteuning van RSS-feeds
  • Configuratie en ondersteuning bij installatie van Mac-computers
  • Configuratie en opvolgen van back-ups
  • Installatie en configuratie van printerdrivers
  • Installatie en onderhoud administratieve software (boekhoudsoftware, inventarisbeheer, ...)
  • Installatie en onderhoud software op e-campus (nieuwe pakketten, updates, ...)
  • Onderhoud anti-spam & anti-virus
  • Aansturing en overleg met externe partner (RealDolmen)
  • Beheer en onderhoud van de PAT-schermen, online zetten van powerpointpresentaties en contact met externe partner (Dialog)
  • Tweedelijns helpdesk


Ontwikkeling

  • Ontwikkeling voor en ondersteuning van verschillende platformen en applicaties, waaronder:
    • BaMaFlex! (studentenadministratie)
    • PersAdmin (personeelsbeheer)
    • SES (vacaturepublicatie)
    • ProAcc - ProCure
    • DHO
    • ECTS
    • Brocade
    • Alliance
    • uitleensysteem EMI
    • Untis
    • MyArts
    • ...
  • Automatisatie voor nieuwe accounts en mailboxen
  • Technische ondersteuning en ontwikkeling voor het instellen van mappenrechten
  


Webmaster

  • Rechtenbeheer, aanmaak en onderhoud rechten van websites
  • Rapporteren over beveiliging van websites
  • Configuratie op technisch en functioneel vlak van websites
  • Betrokken bij keuze en opzet van nieuwe websites en/of -applicaties
  • Verzamelen en beantwoorden van alle niet-inhoudelijke vragen mbt alle websites
  • Aanvragen en toekennen van domeinnamen, in overleg met dienst Communicatie
  • Ondersteuning Limesurvey
  • Communicatie met verschillende actoren (gebruikers, hostingfirma's, ...)


Diensthoofd

  • Aanspreekpunt voor nieuwe projecten of ideeën vanuit de organisatie naar ICT toe
  • Aansturing medewerkers, opvolging projecten
  • Opmaak ICT-begroting, in samenspraak met departementshoofden en directie
  • Rapportering projecten aan DT
  • Opvolging en beoordeling aankoopdossiers (aanbestedingen)


Comics created by xkcd.com and used under Creative Commons Licence