ICT-team: verschil tussen versies

Uit ICTpedia
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 16: Regel 16:
* Verdeling en ondersteuning van laptops voor personeelsleden
* Verdeling en ondersteuning van laptops voor personeelsleden
</div>
</div>
<div style="float:right">[[Afbeelding:helpdesk1.png|right|400 px]]&nbsp;&nbsp;[[Afbeelding:helpdesk.png|150px]]</div>
<div style="float:right">[[Afbeelding:helpdesk.png|150px]]</div>
 
 
<div style="float:left;">
* Terugzetten van back-ups
* Ondersteuning van gsm's en smartphones
* Toewijzing standaardprinters en ondersteuning voor [[multifunctional]]s, contact met externe partner (Ricoh)
* Ondersteuning en onderhoud van beamers en luidsprekers in klassen
* Beheer en onderhoud van de PAT-schermen, online zetten van powerpointpresentaties en contact met externe partner
</div>
<div style="clear:both;"></div>
 
 
Meer informatie over de [[Helpdesk|helpdesk]] en contactgegevens vind je [[Contact|hier]].
 
 
== Teamcoördinator helpdesk ==
<div style="float:left;">
* Operationele aansturing van de helpdesk
 
 
* Administratie van laptops voor personeelsleden
* Beheer van het badgesysteem en de badges
* Beantwoorden van vragen bij technische problemen van personeelsleden
* Verdeling van gsm's en smartphones, gsm-abonnementen en contact met externe partner (Mobitel)
* Planning vakanties en evenementen
</div>
<div style="float:right">[[Afbeelding:helpdesk1.png|right|400 px]]</div>




Regel 40: Regel 67:
* Configuratie & problem solving draadloos netwerk
* Configuratie & problem solving draadloos netwerk
* Aansturing en overleg met externe partner (Quant ICT)
* Aansturing en overleg met externe partner (Quant ICT)
* Beheer van het badgesysteem en de badges
* Verdeling van gsm's en smartphones, gsm-abonnementen en contact met externe partner (Mobitel)
* Tweedelijns helpdesk
* Tweedelijns helpdesk
</div>
</div>

Versie van 19 mei 2016 11:39


Op AP Hogeschool is er een centraal ICT-team dat ondersteuning biedt voor alle denkbare en ondenkbare zaken die verband houden met computers, gsm's, laptops, netwerk, printers en telefonie. Omdat het niet altijd even duidelijk is waar ICT allemaal bezig mee is, vind je hieronder een overzicht van alle verantwoordelijkheden.


Het eerste aanspreekpunt bij problemen is in elk geval altijd de helpdesk, de contactgegevens vind je hier. Ook als het probleem niet specifiek vermeld is bij de taakomschrijving van de helpdesk, contacteer je hen als eerste.


Helpdesk

  • Operationele aansturing door coördinator helpdesk


  • Beantwoorden van vragen bij technische problemen van personeelsleden
  • Installatie telefoons
  • Installatie computers (thin clients, fat clients, laptops)
  • Verdeling en ondersteuning van laptops voor personeelsleden


  • Terugzetten van back-ups
  • Ondersteuning van gsm's en smartphones
  • Toewijzing standaardprinters en ondersteuning voor multifunctionals, contact met externe partner (Ricoh)
  • Ondersteuning en onderhoud van beamers en luidsprekers in klassen
  • Beheer en onderhoud van de PAT-schermen, online zetten van powerpointpresentaties en contact met externe partner


Meer informatie over de helpdesk en contactgegevens vind je hier.


Teamcoördinator helpdesk

  • Operationele aansturing van de helpdesk


  • Administratie van laptops voor personeelsleden
  • Beheer van het badgesysteem en de badges
  • Beantwoorden van vragen bij technische problemen van personeelsleden
  • Verdeling van gsm's en smartphones, gsm-abonnementen en contact met externe partner (Mobitel)
  • Planning vakanties en evenementen


  • Terugzetten van back-ups
  • Ondersteuning van gsm's en smartphones
  • Toewijzing standaardprinters en ondersteuning voor multifunctionals, contact met externe partner (Ricoh)
  • Ondersteuning en onderhoud van beamers en luidsprekers in klassen
  • Beheer en onderhoud van de PAT-schermen, online zetten van powerpointpresentaties en contact met externe partner


Meer informatie over de helpdesk en contactgegevens vind je hier.


Netwerkbeheer

  • Operationele aansturing door coördinator netwerken


  • Onderhoud netwerkservers, telefonieservers en switchen
  • Configuratie & problem solving draadloos netwerk
  • Aansturing en overleg met externe partner (Quant ICT)
  • Tweedelijns helpdesk
  


Systeembeheer

  • Installatie en onderhoud servers (oa e-campus, e-mail, webservers, PAT, ...)
  • Installatie en onderhoud centrale opslagcapaciteit (N-schijf, 'Mijn Documenten')
  • Ondersteuning EXA-omgeving
  • Aanmaak en ondersteuning van RSS-feeds
  • Configuratie en ondersteuning bij installatie van Mac-computers
  • Configuratie en opvolgen van back-ups
  • Installatie en configuratie van printerdrivers
  • Installatie en onderhoud administratieve software (boekhoudsoftware, inventarisbeheer, ...)
  • Installatie en onderhoud software op e-campus (nieuwe pakketten, updates, ...)
  • Onderhoud anti-spam & anti-virus
  • Ondersteuning systemen en servers voor CVO Provincie Antwerpen
  • Aansturing en overleg met externe partner (Econocom)
  • Tweedelijns helpdesk


Ontwikkeling

  • Ontwikkeling voor en ondersteuning van verschillende platformen en applicaties, waaronder:
    • BaMaFlex! (studentenadministratie)
    • PersAdmin (personeelsbeheer)
    • SES (vacaturepublicatie)
    • ProAcc - ProCure
    • DHO
    • ECTS
    • Brocade
    • Alliance
    • uitleensysteem EMI
  • Technische ondersteuning Blackboard
  • Automatisatie voor nieuwe accounts en mailboxen
  • Technische ondersteuning en ontwikkeling voor het instellen van mappenrechten
  


Webmaster

  • Rechtenbeheer, aanmaak en onderhoud rechten van websites
  • Rapporteren over beveiliging van websites
  • Configuratie op technisch en functioneel vlak van websites
  • Betrokken bij keuze en opzet van nieuwe websites en/of -applicaties
  • Verzamelen en beantwoorden van alle niet-inhoudelijke vragen mbt alle websites
  • Aanvragen en toekennen van domeinnamen, in overleg met dienst Communicatie
  • Ondersteuning Limesurvey
  • Communicatie met verschillende actoren (gebruikers, hostingfirma's, UA, ...)


Diensthoofd

  • Aanspreekpunt voor nieuwe projecten of ideeën vanuit de organisatie naar ICT toe
  • Aansturing medewerkers, opvolging projecten
  • Opmaak ICT-begroting, in samenspraak met departementshoofden en directie
  • Voorzitter werkgroep ICT
  • Rapportering projecten aan DT
  • Opvolging en beoordeling aankoopdossiers (aanbestedingen)


Comics created by xkcd.com and used under Creative Commons Licence