ICT-team: verschil tussen versies

Uit ICTpedia
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 7: Regel 7:


== Helpdesk ==
== Helpdesk ==
<table align="right">
<div style="float:left;">
<tr>
<td>[[Afbeelding:helpdesk1.png|400px]]</td>
<td>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</td>
<td>[[Afbeelding:helpdesk.png|150px]]</td>
</tr>
</table>
* Operationele aansturing door coördinator helpdesk
* Operationele aansturing door coördinator helpdesk




* Installatie computers ([[thin client]]s, [[fat client]]s, laptops)
* Installatie [[Telefonie|telefoons]]
* Installatie [[Telefonie|telefoons]]
* Terugzetten van back-ups
* Aanmaak artikels op ICTpedia
* Aanmaak artikels op ICTpedia
* Beheer van het badgesysteem en de badges
* Installatie computers ([[thin client]]s, [[fat client]]s, laptops)
* Verdeling en ondersteuning van laptops voor personeelsleden
* Beantwoorden van vragen bij technische problemen van personeelsleden
</div>
<div style="float:right">[[Afbeelding:helpdesk1.png|right|400 px]]&nbsp;&nbsp;[[Afbeelding:helpdesk.png|150px]]</div>
<div style="float:left;">
* Verdeling en ondersteuning van GSM's, GSM-abonnementen en contact met externe partner (Mobitel)
* Verdeling en ondersteuning van GSM's, GSM-abonnementen en contact met externe partner (Mobitel)
* Verdeling en ondersteuning van laptops voor personeelsleden
* Terugzetten van back-ups
* Toewijzing standaardprinters en ondersteuning voor [[multifunctional]]s, contact met externe partner (Ricoh)
* Toewijzing standaardprinters en ondersteuning voor [[multifunctional]]s, contact met externe partner (Ricoh)
* Beheer van het badgesysteem en de badges
* Beheer en onderhoud van de PAT-schermen, online zetten van powerpointpresentaties en contact met externe partner (Glovicom)
* Beheer en onderhoud van de PAT-schermen, online zetten van powerpointpresentaties en contact met externe partner (Glovicom)
* Beantwoorden van vragen bij technische problemen van personeelsleden
</div>
<div style="clear:both;"></div>




Regel 60: Regel 60:


== Ontwikkeling ==
== Ontwikkeling ==
<table align="right">
<div style="float:left;">
<tr>
<td>[[Afbeelding:development.png|right|420px]]</td>
<td>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</td>
<td>[[Afbeelding:boss.png|right|250px]]</td>
</tr>
</table>
* Ontwikkeling voor en ondersteuning van verschillende platformen en applicaties:  
* Ontwikkeling voor en ondersteuning van verschillende platformen en applicaties:  
** PLATO (studentenadministratie)
** PLATO (studentenadministratie)
Regel 79: Regel 73:
* Automatisatie voor nieuwe accounts en mailboxen
* Automatisatie voor nieuwe accounts en mailboxen
* Project rond stroomlijning aantal communicatiekanalen binnen Plantijn
* Project rond stroomlijning aantal communicatiekanalen binnen Plantijn
</div>
<div style="float:right">[[Afbeelding:development.png|right|400 px]]&nbsp;&nbsp;[[Afbeelding:boss.png|250px]]</div>
<div style="clear:both;"></div>





Versie van 23 mei 2012 21:12


Op de Plantijn Hogeschool is er een twaalfkoppig ICT-team dat ondersteuning biedt voor alle denkbare en ondenkbare zaken die verband houden met computers, gsm's, laptops, netwerk, printers en telefonie. Omdat het niet altijd even duidelijk is waar ICT allemaal bezig mee is, vind je hieronder een overzicht van alle verantwoordelijkheden.


[file:///P:/Algemene%20Info%20Personeel/Handleidingen/ICT/ICT-medewerkers.pdf Via deze link] (enkel beschikbaar binnen Plantijn) vind je een document met de specifieke taken per persoon. Het eerste aanspreekpunt bij problemen is in elk geval altijd de helpdesk, ook als het probleem niet specifiek vermeld is bij de taakomschrijving.


Helpdesk

  • Operationele aansturing door coördinator helpdesk


  • Installatie telefoons
  • Terugzetten van back-ups
  • Aanmaak artikels op ICTpedia
  • Beheer van het badgesysteem en de badges
  • Installatie computers (thin clients, fat clients, laptops)
  • Verdeling en ondersteuning van laptops voor personeelsleden
  • Beantwoorden van vragen bij technische problemen van personeelsleden
  
  • Verdeling en ondersteuning van GSM's, GSM-abonnementen en contact met externe partner (Mobitel)
  • Toewijzing standaardprinters en ondersteuning voor multifunctionals, contact met externe partner (Ricoh)
  • Beheer en onderhoud van de PAT-schermen, online zetten van powerpointpresentaties en contact met externe partner (Glovicom)


Meer informatie over de helpdesk zoals telefoonnummers en aanwezigheden.


Netwerk- en systeembeheer

  • Operationele aansturing door coördinator netwerken en systemen


  • Onderhoud netwerkservers, telefonieservers en switchen
  • Configuratie & problem solving draadloos netwerk
  • Aansturing en overleg met externe partner (Quantum ICT)
  • Coördinatie voor het ICT-aspect inhuizing CVO Provincie Antwerpen
  • Configuratie en ondersteuning bij installatie van Mac-computers


  • Installatie en onderhoud servers (oa e-campus, PLATO, SOLA-r, e-mail, webservers, PAT, ...)
  • Installatie en onderhoud centrale opslagcapaciteit (P-schijf, 'Mijn Documenten')
  • Ondersteuning EXASTUD-omgeving
  • Configuratie en opvolgen van back-ups
  • Installatie en configuratie van printerdrivers
  • Installatie en onderhoud administratieve software (boekhoudsoftware, inventarisbeheer, ...)
  • Installatie en onderhoud software op e-campus (nieuwe pakketten, updates, ...)
  • Onderhoud anti-spam & anti-virus
  • Ondersteuning systemen en servers voor CVO Provincie Antwerpen
  • Aansturing en overleg met externe partner (Centix)


  • Tweedelijns helpdesk


Ontwikkeling

  • Ontwikkeling voor en ondersteuning van verschillende platformen en applicaties:
    • PLATO (studentenadministratie)
    • AMOSA en opvolger INFORMAT (personeelsbeheer)
    • SES (vacaturepublicatie)
    • DHO
    • ECTS
    • Brocade
    • Alliance
    • uitleensysteem EMI
  • Technische ondersteuning Blackboard
  • Automatisatie voor nieuwe accounts en mailboxen
  • Project rond stroomlijning aantal communicatiekanalen binnen Plantijn
  


Webmaster

  • Rechtenbeheer, aanmaak en onderhoud rechten van websites
  • Rapporteren over beveiliging van websites
  • Configuratie op technisch/functioneel vlak van websites
  • Betrokken bij keuze en opzet van nieuwe websites en/of -applicaties
  • Verzamelen en beantwoorden van alle niet-inhoudelijke vragen mbt alle websites
  • Aanvragen en toekennen van domeinnamen, in overleg met dienst Communicatie
  • Aanvragen en toekennen van nieuwe contexten (subsite van de Plantijnwebsite)
  • Ondersteuning Limesurvey
  • Communicatie met verschillende actoren (gebruikers, hostingfirma's, UA, ...)


Diensthoofd

  • Aanspreekpunt voor nieuwe projecten of ideeën vanuit de organisatie naar ICT toe
  • Aansturing medewerkers, opvolging projecten
  • Opmaak ICT-begroting, in samenspraak met departementshoofden en directie
  • Voorzitter werkgroep ICT
  • Rapportering projecten aan DC
  • Opvolging en beoordeling aankoopdossiers (aanbestedingen)


  • Functie tijdelijk vervangen door functie als projectmanager ICT, ter voorbereiding van fusie met Artesis Hogeschool.


Comics created by xkcd.com