Servicedesk voor studenten: verschil tussen versies

Uit ICTpedia
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
(8 tussenliggende versies door 3 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
{{Test|
{{Test|
text=<font color=red>Tip: '''Raadpleeg steeds eerst de informatie op ICTpedia''' voordat je de helpdesk contacteert. Via de zoekfunctie of het menu ken je snel en zonder wachttijd het antwoord op je vraag.</font>}}
text=<font color=red>Tip: '''Raadpleeg steeds eerst de informatie op ICTpedia''' voordat je de helpdesk contacteert. Via de zoekfunctie of het menu ken je snel en zonder wachttijd het antwoord op je vraag.</font>}}
----
 
__TOC__
__TOC__
== Helpdesk voor studenten ==
== Helpdesk voor studenten ==


Heb je vragen ivm ICT of Blackboard in de hogeschool, dan kan je die stellen via de volgende weg:
Heb je vragen ivm ICT dan kan je die stellen via de volgende weg:




'''1. de ICT-ankerpersoon van je departement'''
'''1. de ICT-ankerpersoon van je departement'''


Elk departement heeft een eigen ankerpersoon voor '''ICT''', die klaarstaat om je te helpen met je vragen ivm '''ICT''' in de hogeschool. De gegevens van deze mensen vind je op deze [[Contact|'''contactpagina''']].
Elk departement heeft een eigen ankerpersoon voor '''ICT''', die klaarstaat om je te helpen met je vragen ivm '''ICT''' in de hogeschool. De gegevens van deze mensen vind je op de [[Contact|'''contactpagina''']].


Naast een ICT-ankerpersoon, is er ook een vast aanspreekpunt voor '''Blackboard''' in elk departement. Voor vragen in verband met Blackboard kan je terecht op het helpdeskformulier dat je vindt onder de 'Help'-knop op de homepage van [http://blackboard.ap.be Blackboard].


CVO-cursisten kunnen terecht bij CVO-ankerpersoon Rika De Roover (M3.09): [mailto:rika.deroover@admin.provant.be rika.deroover@admin.provant.be]
{{Test|text=Bij problemen die je niet kan oplossen met de informatie op ICTpedia contacteer je hen '''altijd eerst via mail of telefoon'''. Als het probleem niet vanop afstand opgelost kan worden, maken ze een afspraak met je.}}




Regel 22: Regel 21:




Tips bij het contacteren van de helpdesk:
'''Tips bij het contacteren van de helpdesk:'''
* Stuur je vraag '''bij voorkeur via e-mail''' naar je ankerpersoon, voor grotere problemen maak je via mail een afspraak.
* Wees steeds hoffelijk in je communicatie.
* Wees steeds hoffelijk in je communicatie.
* Omschrijf het probleem zo duidelijk mogelijk. Op die manier kunnen we je beter helpen en zo vermijd je dat er enkele keren over-en-weer gemaild moet worden voor we je een oplossing kunnen geven.
* Geef zoveel mogelijk informatie. Het is beter enkele zaken te vertellen die achteraf niet relevant blijken dan te weinig info meegeven.
* Screenshots kunnen altijd handig zijn om een betere context van het probleem te krijgen.
* dus bvb '''niet''': "Ik kan niet inloggen"; maar '''wel''': "Ik kan niet inloggen op e-campus, mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden niet aanvaard. Op webmail kan ik met dezelfde gegevens wel aanmelden. In bijlage vind je een screenshot van de foutmelding".





Versie van 28 mrt 2020 20:58

Tip: Raadpleeg steeds eerst de informatie op ICTpedia voordat je de helpdesk contacteert. Via de zoekfunctie of het menu ken je snel en zonder wachttijd het antwoord op je vraag.

Helpdesk voor studenten

Heb je vragen ivm ICT dan kan je die stellen via de volgende weg:


1. de ICT-ankerpersoon van je departement

Elk departement heeft een eigen ankerpersoon voor ICT, die klaarstaat om je te helpen met je vragen ivm ICT in de hogeschool. De gegevens van deze mensen vind je op de contactpagina.


Bij problemen die je niet kan oplossen met de informatie op ICTpedia contacteer je hen altijd eerst via mail of telefoon. Als het probleem niet vanop afstand opgelost kan worden, maken ze een afspraak met je.


2. de helpdesk van het EMI

Op campus Meistraat kan je ook met je vragen terecht in het EMI, op de tweede verdieping.


Tips bij het contacteren van de helpdesk:

  • Wees steeds hoffelijk in je communicatie.
  • Omschrijf het probleem zo duidelijk mogelijk. Op die manier kunnen we je beter helpen en zo vermijd je dat er enkele keren over-en-weer gemaild moet worden voor we je een oplossing kunnen geven.
  • Geef zoveel mogelijk informatie. Het is beter enkele zaken te vertellen die achteraf niet relevant blijken dan te weinig info meegeven.
  • Screenshots kunnen altijd handig zijn om een betere context van het probleem te krijgen.
  • dus bvb niet: "Ik kan niet inloggen"; maar wel: "Ik kan niet inloggen op e-campus, mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden niet aanvaard. Op webmail kan ik met dezelfde gegevens wel aanmelden. In bijlage vind je een screenshot van de foutmelding".


Verwante artikels