Servicedesk voor studenten: verschil tussen versies

Uit ICTpedia
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
(14 tussenliggende versies door 4 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
----Tip: '''Raadpleeg steeds eerst de ICT FAQ''' voordat je de helpdesk contacteert. Door de zoekfunctie ken je snel het antwoord op je vraag, en dit '''zonder wachttijd'''.
{{Test|
----
text=<font color=red>Tip: '''Raadpleeg steeds eerst de informatie op ICTpedia''' voordat je de helpdesk contacteert. Via de zoekfunctie of het menu ken je snel en zonder wachttijd het antwoord op je vraag.</font>}}
 
__TOC__
__TOC__
== Helpdesk ==
== Helpdesk voor studenten ==


Heb je vragen ivm ICT in de hogeschool, dan kan je terecht op twee plaatsen:
Heb je vragen ivm ICT dan kan je die stellen via de volgende weg:
* de ICT-ankerpersoon van je departement
* [[Helpdesk_voor_studenten#EMI-helpdesk|de helpdesk van het EMI]]




Tips bij het contacteren van de helpdesk:
'''1. de ICT-ankerpersoon van je departement'''
* Stuur je vraag '''bij voorkeur via e-mail''' naar je ankerpersoon, voor grotere problemen maak je via mail een afspraak.
* Probeer steeds hoffelijk te zijn in je communicatie.


Elk departement heeft een eigen ankerpersoon voor '''ICT''', die klaarstaat om je te helpen met je vragen ivm '''ICT''' in de hogeschool. De gegevens van deze mensen vind je op de [[Contact|'''contactpagina''']].


== Wie is mijn ICT-ankerpersoon? ==
Elk departement heeft een eigen ankerpersoon voor ICT, die klaarstaat om je te helpen met je vragen ivm ICT in de hogeschool.


De gegevens van deze mensen vind je hier: [[Contact]].
{{Test|text=Bij problemen die je niet kan oplossen met de informatie op ICTpedia contacteer je hen '''altijd eerst via mail of telefoon'''. Als het probleem niet vanop afstand opgelost kan worden, maken ze een afspraak met je.}}




CVO-cursisten kunnen terecht bij de CVO-ankerpersoon.
'''2. de helpdesk van het EMI'''
* Rika De Roover (M3.09): [mailto:rika.deroover@admin.provant.be rika.deroover@admin.provant.be]


Op campus Meistraat kan je ook met je vragen terecht in het EMI, op de tweede verdieping.


== EMI-helpdesk ==
Op de campus Meistraat kan je ook met je vragen terecht in het EMI, op de tweede verdieping.


Het EMI in de Meistraat is open van 8u30 tot 20u00 op maandag en dinsdag, van 8u30 tot 19u30 op woensdag en donderdag en van 8u30 tot 16u00 op vrijdag.
'''Tips bij het contacteren van de helpdesk:'''
* Wees steeds hoffelijk in je communicatie.
* Omschrijf het probleem zo duidelijk mogelijk. Op die manier kunnen we je beter helpen en zo vermijd je dat er enkele keren over-en-weer gemaild moet worden voor we je een oplossing kunnen geven.
* Geef zoveel mogelijk informatie. Het is beter enkele zaken te vertellen die achteraf niet relevant blijken dan te weinig info meegeven.
* Screenshots kunnen altijd handig zijn om een betere context van het probleem te krijgen.
* dus bvb '''niet''': "Ik kan niet inloggen"; maar '''wel''': "Ik kan niet inloggen op e-campus, mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden niet aanvaard. Op webmail kan ik met dezelfde gegevens wel aanmelden. In bijlage vind je een screenshot van de foutmelding".





Versie van 28 mrt 2020 21:58

Tip: Raadpleeg steeds eerst de informatie op ICTpedia voordat je de helpdesk contacteert. Via de zoekfunctie of het menu ken je snel en zonder wachttijd het antwoord op je vraag.

Helpdesk voor studenten

Heb je vragen ivm ICT dan kan je die stellen via de volgende weg:


1. de ICT-ankerpersoon van je departement

Elk departement heeft een eigen ankerpersoon voor ICT, die klaarstaat om je te helpen met je vragen ivm ICT in de hogeschool. De gegevens van deze mensen vind je op de contactpagina.


Bij problemen die je niet kan oplossen met de informatie op ICTpedia contacteer je hen altijd eerst via mail of telefoon. Als het probleem niet vanop afstand opgelost kan worden, maken ze een afspraak met je.


2. de helpdesk van het EMI

Op campus Meistraat kan je ook met je vragen terecht in het EMI, op de tweede verdieping.


Tips bij het contacteren van de helpdesk:

  • Wees steeds hoffelijk in je communicatie.
  • Omschrijf het probleem zo duidelijk mogelijk. Op die manier kunnen we je beter helpen en zo vermijd je dat er enkele keren over-en-weer gemaild moet worden voor we je een oplossing kunnen geven.
  • Geef zoveel mogelijk informatie. Het is beter enkele zaken te vertellen die achteraf niet relevant blijken dan te weinig info meegeven.
  • Screenshots kunnen altijd handig zijn om een betere context van het probleem te krijgen.
  • dus bvb niet: "Ik kan niet inloggen"; maar wel: "Ik kan niet inloggen op e-campus, mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden niet aanvaard. Op webmail kan ik met dezelfde gegevens wel aanmelden. In bijlage vind je een screenshot van de foutmelding".


Verwante artikels