Servicedesk voor studenten: verschil tussen versies

Uit ICTpedia
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
 
Geen bewerkingssamenvatting
(39 tussenliggende versies door 5 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
== Helpdesk of FAQ ? ==
{{Test|
* Tip: '''Raadpleeg steeds eerst de ICT FAQ''' voordat je de helpdesk contacteert. Door de zoekfunctie in de FAQ ken je snel het antwoord op je vraag, en dit '''zonder wachttijd'''.
text=<font color=red>Tip: '''Raadpleeg steeds eerst de informatie op ICTpedia''' voordat je de helpdesk contacteert. Via de zoekfunctie of het menu ken je snel en zonder wachttijd het antwoord op je vraag.</font>}}


__TOC__
== Helpdesk voor studenten ==


Heb je vragen ivm ICT in de hogeschool, dan kan je terecht op 2 plaatsen:
Heb je vragen ivm ICT dan kan je die stellen via de volgende weg:
* de ICT-ankerpersoon van je departement
* de helpdesk van het EMI




[[Helpdesk#Contact|'''Contacteer de helpdesk''']]
'''1. de ICT-ankerpersoon van je departement'''


== Campus Boom ==
Elk departement heeft een eigen ankerpersoon voor '''ICT''', die klaarstaat om je te helpen met je vragen ivm '''ICT''' in de hogeschool. De gegevens van deze mensen vind je op de [[Contact|'''contactpagina''']].
In campus Boom verzorgt Eli Boermans de helpdesk. Personeel van campus Boom kan contact opnemen met Eli op volgende manieren:
* via e-mail: [mailto:eli.boermans@plantijn.be eli.boermans@plantijn.be]
* intern telefoonnummer: 9217
Eli zelf kan ook rechtstreeks contact opnemen met de dienst ICT voor dringende en/of complexe vragen en problemen.


== Campus Kronenburgstraat ==
* De helpdesk is gemiddeld 12 u per week fysisch aanwezig: op '''maandag / woensdag / vrijdag telkens van 8.15h tot 12.15h'''. De rest van de tijd is de helpdesk in de Meistraat.
* Op de momenten dat de helpdesk in KRO aanwezig is, geeft de helpdesk voorrang aan KRO. Op de momenten dat de helpdesk in MEI aanwezig is, geeft de helpdesk voorrang aan campus Meistraat en St. Jacobsmarkt.


== Campus St. Jacobsmarkt ==
{{Test|text=Bij problemen die je niet kan oplossen met de informatie op ICTpedia contacteer je hen '''altijd eerst via mail of telefoon'''. Als het probleem niet vanop afstand opgelost kan worden, maken ze een afspraak met je.}}
De helpdesk is niet fysisch aanwezig op deze campus. Ondersteuning door de helpdesk wordt verzorgd vanuit campus Meistraat.


== Campus Meistraat ==
De helpdesk is alle werkdagen fysisch aanwezig in campus Meistraat:
* maandag van 13h00 tot 17h00
* dinsdag van 8h15 tot 17h00
* woensdag van 13h00 tot 17h00
* donderdag van 8h15 tot 17h00
* vrijdag van 13h00 tot 17h00


== Contact ==
'''2. de helpdesk van het EMI'''
*'''Campus Boom'''
 
** via e-mail: [mailto:eli.boermans@plantijn.be eli.boermans@plantijn.be]
Op campus Meistraat kan je ook met je vragen terecht in het EMI, op de tweede verdieping.
** intern telefoonnummer: 9217
 
*'''Andere campussen'''
 
** e-mail: [mailto:helpdesk@plantijn.be helpdesk@plantijn.be]
'''Tips bij het contacteren van de helpdesk:'''
** intern telefoonnummer: 4925
* Wees steeds hoffelijk in je communicatie.
** extern telefoonnummer: 03/221.49.25
* Omschrijf het probleem zo duidelijk mogelijk. Op die manier kunnen we je beter helpen en zo vermijd je dat er enkele keren over-en-weer gemaild moet worden voor we je een oplossing kunnen geven.
* Geef zoveel mogelijk informatie. Het is beter enkele zaken te vertellen die achteraf niet relevant blijken dan te weinig info meegeven.
* Screenshots kunnen altijd handig zijn om een betere context van het probleem te krijgen.
* dus bvb '''niet''': "Ik kan niet inloggen"; maar '''wel''': "Ik kan niet inloggen op e-campus, mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden niet aanvaard. Op webmail kan ik met dezelfde gegevens wel aanmelden. In bijlage vind je een screenshot van de foutmelding".
 


== Verwante artikels ==
== Verwante artikels ==
* [[Known_issues|Gekende problemen]]
* [[Helpdesk|Helpdesk]]
* [[Helpdesk|Helpdesk]]

Versie van 28 mrt 2020 21:58

Tip: Raadpleeg steeds eerst de informatie op ICTpedia voordat je de helpdesk contacteert. Via de zoekfunctie of het menu ken je snel en zonder wachttijd het antwoord op je vraag.

Helpdesk voor studenten

Heb je vragen ivm ICT dan kan je die stellen via de volgende weg:


1. de ICT-ankerpersoon van je departement

Elk departement heeft een eigen ankerpersoon voor ICT, die klaarstaat om je te helpen met je vragen ivm ICT in de hogeschool. De gegevens van deze mensen vind je op de contactpagina.


Bij problemen die je niet kan oplossen met de informatie op ICTpedia contacteer je hen altijd eerst via mail of telefoon. Als het probleem niet vanop afstand opgelost kan worden, maken ze een afspraak met je.


2. de helpdesk van het EMI

Op campus Meistraat kan je ook met je vragen terecht in het EMI, op de tweede verdieping.


Tips bij het contacteren van de helpdesk:

  • Wees steeds hoffelijk in je communicatie.
  • Omschrijf het probleem zo duidelijk mogelijk. Op die manier kunnen we je beter helpen en zo vermijd je dat er enkele keren over-en-weer gemaild moet worden voor we je een oplossing kunnen geven.
  • Geef zoveel mogelijk informatie. Het is beter enkele zaken te vertellen die achteraf niet relevant blijken dan te weinig info meegeven.
  • Screenshots kunnen altijd handig zijn om een betere context van het probleem te krijgen.
  • dus bvb niet: "Ik kan niet inloggen"; maar wel: "Ik kan niet inloggen op e-campus, mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden niet aanvaard. Op webmail kan ik met dezelfde gegevens wel aanmelden. In bijlage vind je een screenshot van de foutmelding".


Verwante artikels