EHBTO: Stabiliteit netwerkverbinding

Uit ICTpedia
Versie door Akris (overleg | bijdragen) op 10 mrt 2015 om 15:09
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
De printervriendelijke versie wordt niet langer ondersteund en kan weergavefouten bevatten. Werk uw browserbladwijzers bij en gebruik de gewone afdrukfunctie van de browser.

Bij een slechte netwerkverbinding fysiek of draadloos kan e-campus traag werken, haperen en niet reageren of zelfs regelmatig uitvallen.

Via volgende stappen kan je de stabiliteit van je (thuis) netwerk en internetverbinding controleren.



Windows XP: Ga naar start en selecteer 'Uitvoeren'

Windows Vista & 7: Typ rechtstreeks in 'Programma's en bestanden zoeken'


Typ 'cmd' en druk op 'OK' of return op je toetsenbord


In de kader die verschijnt typ je 'Ping e-campus.ap.be -t -l 32000'


Nu kan je rustig verder werken en de meting op elk moment stoppen door 'ctrl + c' te drukken.

In de resultaten krijg je te zien hoelang een pakket onderweg geweest is.

  • Wanneer er sterke afwijkingen/vertragingen in deze tijden zitten kan dit wijzen op een slechte draadloze verbinding, netwerkverbinding of problemen bij je provider.
  • Wanneer deze vertragingen samen vallen met de storingen binnen e-campus, heb je de oorzaak gevonden.