EHBTO: Stabiliteit netwerkverbinding

Uit ICTpedia
Versie door Ajef (overleg | bijdragen) op 6 okt 2011 om 15:21 (Nieuwe pagina aangemaakt met '---- Bij een slechte netwerkverbinding fysiek of draadloos kan e-campus traag werken, haperen en niet reageren of zelfs regelmatig uitvallen. Met onderstaande stappen …')
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

Bij een slechte netwerkverbinding fysiek of draadloos kan e-campus traag werken, haperen en niet reageren of zelfs regelmatig uitvallen. Met onderstaande stappen kan je de stabiliteit van je (thuis) netwerk en internetverbinding controleren.


Windows XP: Ga naar start en selecteer 'Uitvoeren' Windows 7: Typ rechtstreeks in 'Programma's en bestanden zoeken'

Typ 'cmd' en druk op return op je toetsenbord

In de kader die verschijnt typ je 'ping <uw provider> -t' waarbij uw provider bv Telenet is; maar je kan ook bv naar e-campus.plantijn.be pingen

Nu kan je rustig verder werken en de meting op elk moment stoppen door 'ctrl + c' te drukken. In de resultaten krijg je te zien hoelang een pakket onderweg geweest is. Wanneer er sterke afwijkingen/vertragingen in deze tijd zitten kan dit wijzen op een slechte draadloze verbinding, netwerkverbinding of problemen bij je provider.

Wanneer deze vertragingen samen vallen met de storingen binnen e-campus, heb je de oorzaak gevonden.