EHBTO: Stabiliteit netwerkverbinding

Uit ICTpedia
Versie door Aive (overleg | bijdragen) op 6 jul 2017 om 23:04
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

Bij een slechte netwerkverbinding fysiek of draadloos kan e-campus traag werken, haperen en niet reageren of zelfs regelmatig uitvallen.

Via volgende stappen kan je de stabiliteit van je (thuis) netwerk en internetverbinding controleren.



Windows XP: Ga naar start en selecteer 'Uitvoeren'

Windows Vista & 7: Typ rechtstreeks in 'Programma's en bestanden zoeken'

Windows 10: Klik op het vergrootglaasje onderaan naast het Windows-logo en typ in het zoekvenstertje



Typ 'cmd' en druk op 'OK' of return op je toetsenbord


In de kader die verschijnt typ je 'Ping e-campus.ap.be -t -l 32000'


Nu kan je rustig verder werken en de meting op elk moment stoppen door 'ctrl + c' te drukken.

In de resultaten krijg je te zien hoelang een pakket onderweg geweest is.

  • Wanneer er sterke afwijkingen/vertragingen in deze tijden zitten kan dit wijzen op een slechte draadloze verbinding, netwerkverbinding of problemen bij je provider.
  • Wanneer deze vertragingen samen vallen met de storingen binnen e-campus, heb je de oorzaak gevonden.