EHBTO: Stabiliteit netwerkverbinding: verschil tussen versies

Uit ICTpedia
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
<font color='red' size='4pt'><b>Deze informatie is nog niet herwerkt voor AP Hogeschool.</b></font>
----
----
Bij een slechte netwerkverbinding fysiek of draadloos kan e-campus traag werken, haperen en niet reageren of zelfs regelmatig uitvallen.
Bij een slechte netwerkverbinding fysiek of draadloos kan e-campus traag werken, haperen en niet reageren of zelfs regelmatig uitvallen.

Versie van 17 jun 2013 16:55

Deze informatie is nog niet herwerkt voor AP Hogeschool.

Bij een slechte netwerkverbinding fysiek of draadloos kan e-campus traag werken, haperen en niet reageren of zelfs regelmatig uitvallen.

Via volgende stappen kan je de stabiliteit van je (thuis) netwerk en internetverbinding controleren.



Windows XP: Ga naar start en selecteer 'Uitvoeren'

Windows Vista & 7: Typ rechtstreeks in 'Programma's en bestanden zoeken'


Typ 'cmd' en druk op 'OK' of return op je toetsenbord


In de kader die verschijnt typ je 'ping e-campus.plantijn.be -t'


Nu kan je rustig verder werken en de meting op elk moment stoppen door 'ctrl + c' te drukken.

In de resultaten krijg je te zien hoelang een pakket onderweg geweest is.

  • Wanneer er sterke afwijkingen/vertragingen in deze tijden zitten kan dit wijzen op een slechte draadloze verbinding, netwerkverbinding of problemen bij je provider.
  • Wanneer deze vertragingen samen vallen met de storingen binnen e-campus, heb je de oorzaak gevonden.