EHBTO: Stabiliteit netwerkverbinding: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
Regel 2: | Regel 2: | ||
Bij een slechte netwerkverbinding fysiek of draadloos kan e-campus traag werken, haperen en niet reageren of zelfs regelmatig uitvallen. | Bij een slechte netwerkverbinding fysiek of draadloos kan e-campus traag werken, haperen en niet reageren of zelfs regelmatig uitvallen. | ||
Via stappen kan je de stabiliteit van je (thuis) netwerk en internetverbinding controleren. | Via volgende stappen kan je de stabiliteit van je (thuis) netwerk en internetverbinding controleren. | ||
---- | ---- | ||
Versie van 10 okt 2011 09:49
Bij een slechte netwerkverbinding fysiek of draadloos kan e-campus traag werken, haperen en niet reageren of zelfs regelmatig uitvallen.
Via volgende stappen kan je de stabiliteit van je (thuis) netwerk en internetverbinding controleren.
Windows XP: Ga naar start en selecteer 'Uitvoeren'
Windows Vista & 7: Typ rechtstreeks in 'Programma's en bestanden zoeken'
Typ 'cmd' en druk op 'OK' of return op je toetsenbord
In de kader die verschijnt typ je 'ping <uw provider> -t'
waarbij uw provider bv Telenet is; maar je kan ook bv naar e-campus.plantijn.be pingen
Nu kan je rustig verder werken en de meting op elk moment stoppen door 'ctrl + c' te drukken.
In de resultaten krijg je te zien hoelang een pakket onderweg geweest is.
- Wanneer er sterke afwijkingen/vertragingen in deze tijd zitten kan dit wijzen op een slechte draadloze verbinding, netwerkverbinding of problemen bij je provider.
- Wanneer deze vertragingen samen vallen met de storingen binnen e-campus, heb je de oorzaak gevonden.