EHBTO: Stabiliteit netwerkverbinding: verschil tussen versies

Uit ICTpedia
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
 
(2 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven)
Regel 9: Regel 9:


Windows Vista & 7: Typ rechtstreeks in 'Programma's en bestanden zoeken'
Windows Vista & 7: Typ rechtstreeks in 'Programma's en bestanden zoeken'
Windows 10: Klik op het vergrootglaasje onderaan naast het Windows-logo en typ in het zoekvenstertje


[[Afbeelding:Stabiliteit_netwerk_controleren_01.PNG|border]]
[[Afbeelding:Stabiliteit_netwerk_controleren_01.PNG|border]]
Regel 18: Regel 21:




In de kader die verschijnt typ je 'ping e-campus.plantijn.be -t'  
In de kader die verschijnt typ je 'Ping e-campus.ap.be -t -l 32000'  


[[Afbeelding:Stabiliteit_netwerk_controleren_03.PNG|border]]
[[Afbeelding:Stabiliteit_netwerk_controleren_03.PNG|border]]

Huidige versie van 7 jul 2017 om 00:04


Bij een slechte netwerkverbinding fysiek of draadloos kan e-campus traag werken, haperen en niet reageren of zelfs regelmatig uitvallen.

Via volgende stappen kan je de stabiliteit van je (thuis) netwerk en internetverbinding controleren.



Windows XP: Ga naar start en selecteer 'Uitvoeren'

Windows Vista & 7: Typ rechtstreeks in 'Programma's en bestanden zoeken'

Windows 10: Klik op het vergrootglaasje onderaan naast het Windows-logo en typ in het zoekvenstertje



Typ 'cmd' en druk op 'OK' of return op je toetsenbord


In de kader die verschijnt typ je 'Ping e-campus.ap.be -t -l 32000'


Nu kan je rustig verder werken en de meting op elk moment stoppen door 'ctrl + c' te drukken.

In de resultaten krijg je te zien hoelang een pakket onderweg geweest is.

  • Wanneer er sterke afwijkingen/vertragingen in deze tijden zitten kan dit wijzen op een slechte draadloze verbinding, netwerkverbinding of problemen bij je provider.
  • Wanneer deze vertragingen samen vallen met de storingen binnen e-campus, heb je de oorzaak gevonden.