EHBTO: Stabiliteit netwerkverbinding: verschil tussen versies

Uit ICTpedia
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
 
(16 tussenliggende versies door 4 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
----
----
Bij een slechte netwerkverbinding fysiek of draadloos kan e-campus traag werken, haperen en niet reageren of zelfs regelmatig uitvallen.
Bij een slechte netwerkverbinding fysiek of draadloos kan e-campus traag werken, haperen en niet reageren of zelfs regelmatig uitvallen.
Met onderstaande stappen kan je de stabiliteit van je (thuis) netwerk en internetverbinding controleren.
 
Via volgende stappen kan je de stabiliteit van je (thuis) netwerk en internetverbinding controleren.
----
----


Windows XP: Ga naar start en selecteer 'Uitvoeren'
Windows XP: Ga naar start en selecteer 'Uitvoeren'
Windows 7: Typ rechtstreeks in 'Programma's en bestanden zoeken'
 
Windows Vista & 7: Typ rechtstreeks in 'Programma's en bestanden zoeken'
 
Windows 10: Klik op het vergrootglaasje onderaan naast het Windows-logo en typ in het zoekvenstertje
 
 
[[Afbeelding:Stabiliteit_netwerk_controleren_01.PNG|border]]
[[Afbeelding:Stabiliteit_netwerk_controleren_01.PNG|border]]




Typ 'cmd' en druk op return op je toetsenbord
Typ 'cmd' en druk op 'OK' of return op je toetsenbord
 
[[Afbeelding:Stabiliteit_netwerk_controleren_02.PNG|border]]
[[Afbeelding:Stabiliteit_netwerk_controleren_02.PNG|border]]




In de kader die verschijnt typ je 'ping <uw provider> -t'
In de kader die verschijnt typ je 'Ping e-campus.ap.be -t -l 32000'
waarbij uw provider bv Telenet is; maar je kan ook bv naar e-campus.plantijn.be pingen
 
[[Afbeelding:Stabiliteit_netwerk_controleren_03.PNG|border]]
[[Afbeelding:Stabiliteit_netwerk_controleren_03.PNG|border]]




Nu kan je rustig verder werken en de meting op elk moment stoppen door 'ctrl + c' te drukken.
Nu kan je rustig verder werken en de meting op elk moment stoppen door 'ctrl + c' te drukken.
In de resultaten krijg je te zien hoelang een pakket onderweg geweest is.
In de resultaten krijg je te zien hoelang een pakket onderweg geweest is.
Wanneer er sterke afwijkingen/vertragingen in deze tijd zitten kan dit wijzen op een slechte draadloze verbinding, netwerkverbinding of problemen bij je provider.


* Wanneer er sterke afwijkingen/vertragingen in deze tijden zitten kan dit wijzen op een slechte draadloze verbinding, netwerkverbinding of problemen bij je provider.


Wanneer deze vertragingen samen vallen met de storingen binnen e-campus, heb je de oorzaak gevonden.
* Wanneer deze vertragingen samen vallen met de storingen binnen e-campus, heb je de oorzaak gevonden.

Huidige versie van 6 jul 2017 om 23:04


Bij een slechte netwerkverbinding fysiek of draadloos kan e-campus traag werken, haperen en niet reageren of zelfs regelmatig uitvallen.

Via volgende stappen kan je de stabiliteit van je (thuis) netwerk en internetverbinding controleren.



Windows XP: Ga naar start en selecteer 'Uitvoeren'

Windows Vista & 7: Typ rechtstreeks in 'Programma's en bestanden zoeken'

Windows 10: Klik op het vergrootglaasje onderaan naast het Windows-logo en typ in het zoekvenstertje



Typ 'cmd' en druk op 'OK' of return op je toetsenbord


In de kader die verschijnt typ je 'Ping e-campus.ap.be -t -l 32000'


Nu kan je rustig verder werken en de meting op elk moment stoppen door 'ctrl + c' te drukken.

In de resultaten krijg je te zien hoelang een pakket onderweg geweest is.

  • Wanneer er sterke afwijkingen/vertragingen in deze tijden zitten kan dit wijzen op een slechte draadloze verbinding, netwerkverbinding of problemen bij je provider.
  • Wanneer deze vertragingen samen vallen met de storingen binnen e-campus, heb je de oorzaak gevonden.