EHBTO: Stabiliteit netwerkverbinding: verschil tussen versies

Uit ICTpedia
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
----
----
Bij een slechte netwerkverbinding fysiek of draadloos kan e-campus traag werken, haperen en niet reageren of zelfs regelmatig uitvallen.
Bij een slechte netwerkverbinding fysiek of draadloos kan e-campus traag werken, haperen en niet reageren of zelfs regelmatig uitvallen.
Met onderstaande stappen kan je de stabiliteit van je (thuis) netwerk en internetverbinding controleren.
 
Via stappen kan je de stabiliteit van je (thuis) netwerk en internetverbinding controleren.
----
----



Versie van 6 okt 2011 14:24


Bij een slechte netwerkverbinding fysiek of draadloos kan e-campus traag werken, haperen en niet reageren of zelfs regelmatig uitvallen.

Via stappen kan je de stabiliteit van je (thuis) netwerk en internetverbinding controleren.



Windows XP: Ga naar start en selecteer 'Uitvoeren' Windows 7: Typ rechtstreeks in 'Programma's en bestanden zoeken'


Typ 'cmd' en druk op return op je toetsenbord


In de kader die verschijnt typ je 'ping <uw provider> -t' waarbij uw provider bv Telenet is; maar je kan ook bv naar e-campus.plantijn.be pingen


Nu kan je rustig verder werken en de meting op elk moment stoppen door 'ctrl + c' te drukken. In de resultaten krijg je te zien hoelang een pakket onderweg geweest is. Wanneer er sterke afwijkingen/vertragingen in deze tijd zitten kan dit wijzen op een slechte draadloze verbinding, netwerkverbinding of problemen bij je provider.


Wanneer deze vertragingen samen vallen met de storingen binnen e-campus, heb je de oorzaak gevonden.