EHBTO

From ICTpedia
Revision as of 07:42, 11 June 2009 by Aive (Talk | contribs)

Jump to: navigation, search

Deze pagina probeert u zo snel mogelijk weer terug aan het werk te zetten.

Dit zijn de ToDo's die u zou moeten ondernemen bij een ICT-related "ongeval".


Controleer alle kabels

Controleer of de bekabeling zowel van PC naar scherm, als van PC naar contactdoos nog goed verbonden is.


Staat de Power Button wel aan?

Sommige toestellen hebben meer dan een power button. Die kan soms goed verborgen zijn, bijvoorbeeld aan de achterzijde van de printer of onder een klepje.


Werkt u op een Fat Client of een Thin Client?

Met welk toestel bent u aan het werken?

Een fat client (FC) is het grootste model en beschikt over een eigen interne harde schijf. Als u dus op de lokale PC zelf werkt, werkt u in de ISI-omgeving. Door op het icoontje van "Deze Computer" met de rechtermuisknop te klikken kunt u daar via "Eigenschappen" => tabblad "Computernaam" => veld "Volledige computernaam" de naam van de computer terugvinden. En deze naam komt ook overeen met het serienummer (S/N) van uw toestel. Deze is ook op het toestel zelf terug te vinden op een grijs of wit stickertje. U kunt wel via "Start" => E-Campus onder de E-Campus (Server) omgeving gaan werken.

De thin client (TC) is de dunnere variant en heeft géén interne harde schijf. U werkt hier dus sowieso direct op de E-Campus-omgeving. Het MAC-adres vindt u op een witte sticker die op de TC zelf is bevestigd en is opgebouwd uit een combinatie van 12 cijfers en letters met dubbele punten tussen. Bijvoorbeeld: 00:80:64:9F:5C:8C.


ISI of E-Campus

ISI = wanneer u op de lokale PC zelf werkt

E-Campus = wanneer u contact maakt met onze server om daar uw sessie op te halen


Al proberen herstarten?

Heeft u de PC al eens helemaal opnieuw opgestart? Desnoods mag u gewoon de power button enkele seconden ingedrukt houden tot de computer uitstaat. Enkele seconden wachten en dan mag u de PC opnieuw starten.


Nog steeds problemen?

Kijk of u uw probleem hier terugvindt, zoniet ga dan direct door naar 7.


Bekijk zeer aandachtig ICTpedia

Bekijk nog eens heel aandachtig deze zéér nuttige site!

In het "ZOEK"-venster probeert u meerdere synoniemen te gebruiken of het Engelse woord. Bv. "wachtwoord" of "password", zo vindt u misschien toch datgene dat u nodig hebt.

Bij de knop Zoeken gaat u alle artikels met het gezochte woord terugvinden, bij de knop OK gaat u rechtstreeks naar de pagina als die bestaat.


Neem contact op met de ICT-ankerpersoon

Is het nog steeds niet gelukt?

Neem dan eerst contact op met één van de ICT-ankerpersonen via mail of voor echt dringende gevallen telefonisch via het onthaal.

Mail ons een zo gedetailleerd mogelijk rapport van uw incident. Zo kunnen we sneller en gerichter te werk gaan!

Wat we juist nodig hebben staat hierboven vooral in punt 3 en 4 vermeld. Ook het uur, datum, personeelsnummer en server waarop u bezig bent wordt gevraagd.

  • Waar vind ik mijn personeelsnummer ?

Bij het lezen van deze mail bent u waarschijnlijk al aangemeld op e-campus. Indien niet, log dan even in op https://e-campus.plantijn.be. Op uw bureaublad ziet u het icoon van ‘Mijn Computer’. Onder het icoon ziet u uw personeelsnummer staan. Ter info: tussen haakjes ziet u de naam van de server waarop u bent aangemeld.


Voor dringende gevallen kan u ons ook telefonisch bereiken, bel daarvoor naar het helpdesknummer van de campus waar u zich bevindt.