EHBTO

From ICTpedia
Revision as of 14:57, 10 June 2009 by Admin (Talk | contribs)

Jump to: navigation, search

Deze pagina probeert u zo snel mogelijk weer terug aan het werk te zetten.

Dit zijn de ToDo's die je zou moeten ondernemen na een ICT-related "ongeval".


Controleer alle kabels

Controleer of de bekabeling zowel van PC naar scherm, als van PC naar contactdoos nog goed verbonden is.

Staat de "Power Button" wel aan?

Sommige toestellen hebben meer dan 1 power button. Deze kan soms goed verborgen ( achterzijde van de printer bv. of onder een klepje ) zijn.

Werkt u op een "Fat Client" of een "Thin Client"?

Met welk toestel ben je aan het werken?

Een fat client ( FC ) is het grootste model en beschikt over een eigen interne harde schijf. Als je dus op de lokale PC zelf werkt, werk je in de "ISI-omgeving." Door op het icoontje van "Deze Computer" met de rechtermuisknop te klikken kan je daar via "Eigenschappen" --> tabblad "Computernaam" --> veld "Volledige computernaam" de naam van de computer terugvinden. En deze naam komt ook overeen met de serienummer ( S/N ) van je toestel. Deze is ook op het toestel zelf terug te vinden op een grijs of wit stickertje. Je kan wel via "Start" --> "E-Campus" onder de E-Campus ( Server ) omgeving gaan werken.


De thin client ( TC ) is de dunnere variant en deze heeft géén interne harde schijf. Je werk hier dus zoiezo direct op de "E-Campus"-omgeving. Het "MAC-adres" vind je op een witte sticker die op de TC zelf is bevestigd.

"ISI" of "E-Campus"

Dus ISI = wanneer je op de lokale PC zelf werkt.

E-Campus = wanneer u contact maakt met onze server om daar je sessie op te halen.

Al proberen herstarten/rebooten?

Heeft u al eens de PC helemaal opnieuw opgestart? Desnoods mag u gewoon de power button enkele seconden ingedrukt houden tot de computer uit staat. Enkele seconden wachten en dan mag u de PC opnieuw starten.

Nog steeds problemen?

Kijk of jij jou probleem hier terug vindt of ga direct door naar 7.

Bekijk zeer aandachtig ICT-pedia

Bekijk nog eens heel aandachtige deze zéér nuttige site!

In het "ZOEK" venster probeer je meerdere synoniemen te gebruiken of het Engelse woord. Bv. "wachtwoord" of "password", zo vind je misschien toch datgene je nodig hebt.

Bij de knop Zoeken ga je alle artikels met het gezochte woord terugvinden en bij de knop OK ga je rechtstreeks naar de pagina als die bestaat.

Neem contact op met de ICT-ankerpersoon

Is het nog steeds niet gelukt?


Neem dan eerst contact op met één van de ICT-ankerpersonen via mail of voor echt dringende gevallen telefonisch via het onthaal.

Mail ons een zo gedetailleerd mogelijk rapport van je incident. Zo kunnen we sneller en gerichter te werk gaan!

Wat we juist nodig hebben staat hierboven vooral in nr. 3 & 4 vermeld. Ook het uur, datum, personeelsnummer & server waarop je bezig bent wordt gevraagd.

  • Waar vind ik mijn personeelsnummer ?

Bij het lezen van deze mail ben je wellicht al aangemeld op e-campus. Indien niet, log dan even in op https://e-campus.plantijn.be (dat kan nu nog met je e-mailadres). Op je bureaublad zie je het icoon van ‘Mijn Computer’ (zie afbeelding). Onder het icoon zie je je personeelsnummer staan, in dit geval ‘L1649’. Ter info: tussen haakjes zie je de naam van de server waarop je bent aangemeld.


Voor echt dringende gevallen kan u ons ook telefonisch bereiken, bel daarvoor naar het helpdesknummer van de campus waar u zich bevindt.