EHBTO

Uit ICTpedia
Versie door Aive (overleg | bijdragen) op 10 okt 2014 om 15:42
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

Deze pagina probeert je zo snel mogelijk weer terug aan het werk te zetten. Dit zijn de ToDo's die je zou moeten ondernemen bij een ICT-related "ongeval".


Controleer alle kabels

Controleer of de bekabeling zowel van pc naar scherm, als van pc naar contactdoos nog goed verbonden is.


Staat het toestel wel aan?

Sommige toestellen hebben meer dan één power button. Die kan soms goed verborgen zijn, bijvoorbeeld aan de achterzijde van de printer of onder een klepje.


Werkt u op een fat client of een thin client?

Met welk toestel bent u aan het werken?

Een fat client (FC) is het grootste model en beschikt over een eigen interne harde schijf. Door op het icoontje van "Deze computer" met de rechtermuisknop te klikken kan je daar via "Eigenschappen" => tabblad "Computernaam" => veld "Volledige computernaam" de naam van de computer terugvinden. U kunt wel via "Start" => e-campus onder de e-campusomgeving gaan werken.

De thin client (TC) is de dunnere variant en heeft geen interne harde schijf. Je werkt hier dus sowieso in e-campus. Het MAC-adres vind je op een witte sticker die op de TC zelf is bevestigd en is opgebouwd uit een combinatie van twaalf cijfers en letters met dubbele punten tussen. Bijvoorbeeld: 00:80:64:9F:5C:8C.


Al proberen herstarten?

Heb je de pc al eens helemaal opnieuw opgestart? Desnoods mag je gewoon de power button enkele seconden ingedrukt houden tot de computer uitstaat. Enkele seconden wachten en dan mag je de pc opnieuw starten.


Nog steeds problemen?

Kijk of je jouw probleem hier terugvindt, zoniet ga dan direct door naar '7. Neem contact op met de ICT-ankerpersoon.


Zoeken op ICTpedia

In het zoekvenster probeer je meerdere synoniemen te gebruiken of het Engelse woord. Bv. "wachtwoord" of "password", zo vind je misschien toch wat je nodig hebt.

Bij de knop Zoeken ga je alle artikels met het gezochte woord terugvinden, bij de knop OK ga je rechtstreeks naar de pagina als die bestaat.


Neem contact op met de ICT-ankerpersoon

Is het nog steeds niet gelukt?

Neem dan eerst contact op met een van de ICT-ankerpersonen via mail of voor echt dringende gevallen telefonisch via het onthaal.

Mail ons een zo gedetailleerd mogelijk rapport van je probleem. Zo kunnen we sneller en gerichter te werk gaan.

Wat we juist nodig hebben staat hierboven vooral in punt 3 en 4 vermeld. Ook het uur, datum, personeelsnummer en de server waarop je bezig bent wordt gevraagd.

  • Waar vind ik mijn personeelsnummer?

Misschien ben je al aangemeld op e-campus. Indien niet, log dan even in op https://e-campus.ap.be. Op je bureaublad zie je het icoon van 'Mijn computer'. Onder het icoon zie je jouw personeelsnummer staan. Ter info: tussen haakjes zie je de naam van de server waarop je bent aangemeld.


Voor dringende gevallen kan je ons ook telefonisch bereiken, bel daarvoor naar het helpdesknummer van de campus waar je aanwezig bent.


Verwante artikels