EHBTO: verschil tussen versies

Uit ICTpedia
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Regel 93: Regel 93:


- Wij worden automatisch op de hoogte gebracht.
- Wij worden automatisch op de hoogte gebracht.


Wij zullen daarna jullie problemen zo spoedig mogelijk behandelen en wij zullen jullie hierover informeren.
Wij zullen daarna jullie problemen zo spoedig mogelijk behandelen en wij zullen jullie hierover informeren.





Versie van 1 apr 2010 10:59

Deze pagina probeert u zo snel mogelijk weer terug aan het werk te zetten.

Dit zijn de ToDo's die u zou moeten ondernemen bij een ICT-related "ongeval".


1. Controleer alle kabels

Controleer of de bekabeling zowel van PC naar scherm, als van PC naar contactdoos nog goed verbonden is.


2. Staat de Power Button wel aan?

Sommige toestellen hebben meer dan een power button. Die kan soms goed verborgen zijn, bijvoorbeeld aan de achterzijde van de printer of onder een klepje.


3. Werkt u op een Fat Client of een Thin Client?

Met welk toestel bent u aan het werken?

Een fat client (FC) is het grootste model en beschikt over een eigen interne harde schijf. Als u dus op de lokale PC zelf werkt, werkt u in de ISI-omgeving. Door op het icoontje van "Deze Computer" met de rechtermuisknop te klikken kunt u daar via "Eigenschappen" => tabblad "Computernaam" => veld "Volledige computernaam" de naam van de computer terugvinden. En deze naam komt ook overeen met het serienummer (S/N) van uw toestel. Deze is ook op het toestel zelf terug te vinden op een grijs of wit stickertje. U kunt wel via "Start" => E-Campus onder de E-Campus (Server) omgeving gaan werken.

De thin client (TC) is de dunnere variant en heeft géén interne harde schijf. U werkt hier dus sowieso direct op de E-Campus-omgeving. Het MAC-adres vindt u op een witte sticker die op de TC zelf is bevestigd en is opgebouwd uit een combinatie van 12 cijfers en letters met dubbele punten tussen. Bijvoorbeeld: 00:80:64:9F:5C:8C.


4. ISI of E-Campus

ISI = wanneer u op de lokale PC zelf werkt

E-Campus = wanneer u contact maakt met onze server om daar uw sessie op te halen


5. Al proberen herstarten?

Heeft u de PC al eens helemaal opnieuw opgestart? Desnoods mag u gewoon de power button enkele seconden ingedrukt houden tot de computer uitstaat. Enkele seconden wachten en dan mag u de PC opnieuw starten.


6. Nog steeds problemen?

Kijk of u uw probleem hier terugvindt, zoniet ga dan direct door naar 7.


7. Bekijk zeer aandachtig ICTpedia

Bekijk nog eens heel aandachtig deze zéér nuttige site!

In het "ZOEK"-venster probeert u meerdere synoniemen te gebruiken of het Engelse woord. Bv. "wachtwoord" of "password", zo vindt u misschien toch datgene dat u nodig hebt.

Bij de knop Zoeken gaat u alle artikels met het gezochte woord terugvinden, bij de knop OK gaat u rechtstreeks naar de pagina als die bestaat.


8. Neem contact op met de ICT-ankerpersoon

Is het nog steeds niet gelukt?

Neem dan eerst contact op met een van de ICT-ankerpersonen via mail of voor echt dringende gevallen telefonisch via het onthaal.

Mail ons een zo gedetailleerd mogelijk rapport van uw incident. Zo kunnen we sneller en gerichter te werk gaan!

Wat we juist nodig hebben staat hierboven vooral in punt 3 en 4 vermeld. Ook het uur, datum, personeelsnummer en server waarop je bezig bent wordt gevraagd.

  • Waar vind ik mijn personeelsnummer ?

Misschien ben je al aangemeld op e-campus. Indien niet, log dan even in op https://e-campus.plantijn.be. Op uw bureaublad zie je het icoon van ‘Mijn Computer’. Onder het icoon zie je jouw personeelsnummer staan. Ter info: tussen haakjes zie je de naam van de server waarop je bent aangemeld.


Voor dringende gevallen kan je ons ook telefonisch bereiken, bel daarvoor naar het helpdesknummer van de campus waar je aanwezig bent.


9. Vul het PC-defectenformulier in

  • Voor de gemachtigden*

- Surf naar http://pcdefecten.plantijn.be/

- Log aan met je eigen gebruikelijke gegevens

- Vul alles zo nauwkeurig mogelijk in klik op toevoegen

- Wij worden automatisch op de hoogte gebracht.


Wij zullen daarna jullie problemen zo spoedig mogelijk behandelen en wij zullen jullie hierover informeren.



Legende:


  • inventarisnummer: Dit nummer kan je herkennen aan een reeks van nullen dat voor het getal staat (00008272). Boven dit getal is een barcode te vinden en dit stickertje is maar 2cm groot en kleeft op het toestel zelf.
  • computernaamfatclient: Als deze sticker nog op de PC kleeft kan je het herkennen aan een letter-cijfer combinatie (CZC4420S3R of HUB5520SSH). De sticker is zilverachtig. Je kan het ook op de "ISI" zelf vinden door 'rechtermuisklik' op "Deze Computer" --> "Eigenschappen" --> tabblad "Computernaam" en dan bij "Volledige computernaam" kijken.
  • macadresthinclient: Is op de achterkant van de thin client te vinden. En staat ook aangeduid als "MAC" op een klein wit stickertje en kan zowel cijfers als letters bevatten. (00:80.64:B1:19:C2).