EHBTO: verschil tussen versies

Uit ICTpedia
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Regel 41: Regel 41:
Kijk of jij jou probleem hier terug vindt of ga direct door naar 7.
Kijk of jij jou probleem hier terug vindt of ga direct door naar 7.


* [[Telefonie:DTMF|Ik bel naar Telenet of een ander bedrijf en ik moet in het begin door een reeks van menu's gaan]]
* [[Telefonie:DTMF|Ik bel naar Telenet of een ander bedrijf en ik moet in het begin door een reeks van menu's gaan]].
* [[Telefonie:Aan- en afmelden|Ik kan mijn toetstenbord niet gebruiken of ik kan niet meer Internationaal bellen]].


== Bekijk zeer aandachtig ICT-pedia ==
== Bekijk zeer aandachtig ICT-pedia ==


== Neem contact op met het ICT-ankerpersoon ==
== Neem contact op met het ICT-ankerpersoon ==

Versie van 8 jun 2009 16:05

Deze pagina probeert u zo snel mogelijk weer terug aan het werk te zetten.

Dit zijn de ToDo's die je zou moeten ondernemen na een ICT-related "ongeval".

== UNDER CONTRUCTION ==


Controleer alle kabels

Controleer of de bekabeling zowel van PC naar scherm, als van PC naar contactdoos nog goed verbonden is.

Staat de "Power Button" wel aan?

Sommige toestellen hebben meer dan 1 power button. Deze kan soms goed verborgen ( achterzijde van de printer bv. of onder een klepje ) zijn.

Werkt u op een "Fat Client" of een "Thin Client"?

Met welk toestel ben je aan het werken?

Een FAT-client ( FC ) is het grootste model en beschikt over een eigen interne harde schijf. Als je dus op de lokale PC zelf werkt, werk je in de "ISI-omgeving." Door op het icoontje van "Deze Computer" met de rechtermuisknop te klikken kan je daar via "Eigenschappen" --> tabblad "Computernaam" --> veld "Volledige computernaam" de naam van de computer terugvinden. En deze naam komt ook overeen met de serienummer ( S/N ) van je toestel. Deze is ook op het toestel zelf terug te vinden op een grijs of wit stickertje. Je kan wel via "Start" --> "E-Campus" onder de E-Campus ( Server ) omgeving gaan werken.


De THIN-client ( TC ) is de dunnere variant en deze heeft géén interne harde schijf. Je werk hier dus zoiezo direct op de "E-Campus"-omgeving. Het "MAC-adres" vind je op een witte sticker die op de TC zelf is bevestigd.

"ISI" of "E-Campus"

Dus ISI = wanneer je op de lokale PC zelf werkt.

E-Campus = wanneer u contact maakt met onze server om daar je sessie op te halen.

Al proberen herstarten/rebooten?

Heeft u al eens de PC helemaal opnieuw opgestart? Desnoods mag u gewoon de power button enkele seconden ingedrukt houden tot de computer uit staat. Enkele seconden wachten en dan mag u de PC opnieuw starten.

Nog steeds problemen?

Kijk of jij jou probleem hier terug vindt of ga direct door naar 7.

Bekijk zeer aandachtig ICT-pedia

Neem contact op met het ICT-ankerpersoon