EHBTO: verschil tussen versies

Uit ICTpedia
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Regel 57: Regel 57:
Is het nog steeds niet gelukt?
Is het nog steeds niet gelukt?


* [[Helpdesk voor studenten|'''STUDENTEN''']]
[[Helpdesk voor studenten|'''STUDENTEN''']]
  Neem dan eerst contact op met één van de ICT-ankerpersonen via mail of voor echt dringende gevallen telefonisch via het onthaal.
  Neem dan eerst contact op met één van de ICT-ankerpersonen via mail of voor echt dringende gevallen telefonisch via het onthaal.


* [[Helpdesk voor personeel|'''PERSONEEL''']]
[[Helpdesk voor personeel|'''PERSONEEL''']]


Mail ons een zo gedetailleerd mogelijk rapport van je incident. Zo kunnen we sneller en gerichter te werk gaan! Wat we juist nodig hebben staat hierboven allemaal genummerd vermeld.
Mail ons een zo gedetailleerd mogelijk rapport van je incident. Zo kunnen we sneller en gerichter te werk gaan! Wat we juist nodig hebben staat hierboven allemaal genummerd vermeld.
Voor echt dringde gevallen kan u ons ook telefonisch bereiken, bel daarvoor naar de helpdesknr. van de campus waar u zich bevindt.
Voor echt dringde gevallen kan u ons ook telefonisch bereiken, bel daarvoor naar de helpdesknr. van de campus waar u zich bevindt.

Versie van 9 jun 2009 08:20

Deze pagina probeert u zo snel mogelijk weer terug aan het werk te zetten.

Dit zijn de ToDo's die je zou moeten ondernemen na een ICT-related "ongeval".


Controleer alle kabels

Controleer of de bekabeling zowel van PC naar scherm, als van PC naar contactdoos nog goed verbonden is.

Staat de "Power Button" wel aan?

Sommige toestellen hebben meer dan 1 power button. Deze kan soms goed verborgen ( achterzijde van de printer bv. of onder een klepje ) zijn.

Werkt u op een "Fat Client" of een "Thin Client"?

Met welk toestel ben je aan het werken?

Een fat client ( FC ) is het grootste model en beschikt over een eigen interne harde schijf. Als je dus op de lokale PC zelf werkt, werk je in de "ISI-omgeving." Door op het icoontje van "Deze Computer" met de rechtermuisknop te klikken kan je daar via "Eigenschappen" --> tabblad "Computernaam" --> veld "Volledige computernaam" de naam van de computer terugvinden. En deze naam komt ook overeen met de serienummer ( S/N ) van je toestel. Deze is ook op het toestel zelf terug te vinden op een grijs of wit stickertje. Je kan wel via "Start" --> "E-Campus" onder de E-Campus ( Server ) omgeving gaan werken.


De thin client ( TC ) is de dunnere variant en deze heeft géén interne harde schijf. Je werk hier dus zoiezo direct op de "E-Campus"-omgeving. Het "MAC-adres" vind je op een witte sticker die op de TC zelf is bevestigd.

"ISI" of "E-Campus"

Dus ISI = wanneer je op de lokale PC zelf werkt.

E-Campus = wanneer u contact maakt met onze server om daar je sessie op te halen.

Al proberen herstarten/rebooten?

Heeft u al eens de PC helemaal opnieuw opgestart? Desnoods mag u gewoon de power button enkele seconden ingedrukt houden tot de computer uit staat. Enkele seconden wachten en dan mag u de PC opnieuw starten.

Nog steeds problemen?

Kijk of jij jou probleem hier terug vindt of ga direct door naar 7.

Bekijk zeer aandachtig ICT-pedia

Bekijk nog eens heel aandachtige deze zéér nuttige site!

In het "ZOEK" venster probeer je meerdere synoniemen te gebruiken of het Engelse woord. Bv. "wachtwoord" of "password", zo vind je mss toch datgene je nodig hebt. en de knop ZOEKEN is om te gokken en de knop OK is voor dat je iets zeker weet.

Neem contact op met het ICT-ankerpersoon

Is het nog steeds niet gelukt?

STUDENTEN

Neem dan eerst contact op met één van de ICT-ankerpersonen via mail of voor echt dringende gevallen telefonisch via het onthaal.

PERSONEEL

Mail ons een zo gedetailleerd mogelijk rapport van je incident. Zo kunnen we sneller en gerichter te werk gaan! Wat we juist nodig hebben staat hierboven allemaal genummerd vermeld. Voor echt dringde gevallen kan u ons ook telefonisch bereiken, bel daarvoor naar de helpdesknr. van de campus waar u zich bevindt.