E-mail: Outlook: Account Toevoegen: verschil tussen versies

Uit ICTpedia
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
(geen verschil)

Versie van 5 aug 2013 14:19

Deze informatie is nog niet herwerkt voor AP Hogeschool.

Onderstaande pagina geeft een stap-voor-stap plan weer voor het toevoegen van een e-mailaccount. Na het overlopen van deze stappen is het mogelijk in je mailbox vanuit een ander account een e-mail te versturen.



Stap voor Stap

  • Open Outlook en open de 'Accountinstellingen' in het menu 'Extra'


  • Selecteer 'Nieuw'


  • Selecteer de eerste optie 'Microsoft Exchange, POP3, IMAP of HTTP'


  • Vink ‘Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren’ aan en klik op Volgende


  • Selecteer ‘Internet-e-mail’ en klik op ‘Volgende’


  • Vul volgende gegevens in:
  • E-mailadres: het e-mailadres dat je wil toevoegen
  • Type account: POP3
  • Server voor inkomende mail: mail.jouwdomeinnaam.be of .eu of ...
  • Server voor uitgaande e-mail (SMTP): relay.plantijn.be
  • Gebruikersnaam: de gebruikersnaam die je gekregen hebt
  • Wachtwoord: het wachtwoord dat je gekregen hebt
  • Vink wachtwoord onthouden aan en klik op ‘Volgende’


  • Klik op Voltooien


  • Je zal nu zien dat wanneer je een e-mail verstuurt, er een onder de knop Verzenden een knopje account gekomen is. Klik daarop en dan kan je het toegevoegde e-mailadres selecteren. Wanneer je dat selecteert, zal je vanzelf met dat e-mailadres mails sturen en verschijnt er bij afzender de naam die je gekozen hebt.


Gerelateerde artikels