E-campus: Herstel sessie: verschil tussen versies

Uit ICTpedia
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
 
Regel 9: Regel 9:
== Oplossingen ==
== Oplossingen ==


In de meeste gevallen is je sessie nog actief op de server.  Je kan bijgevolg je sessie terug verder zetten.  Probeer het volgende na te kijken:
In de meeste gevallen is je sessie nog actief op de server.  Je kan bijgevolg je sessie terug verderzetten.  Probeer het volgende na te kijken:


* Probeer eerst e-campus opnieuw op te starten zoals je voordien deed
* Probeer eerst e-campus opnieuw op te starten zoals je voordien deed
Regel 15: Regel 15:
** Startte je op via een browser (https://e-campus.ap.be)? Probeer dan via een andere browser of de lokaal geïnstalleerde Citrix Workspace app
** Startte je op via een browser (https://e-campus.ap.be)? Probeer dan via een andere browser of de lokaal geïnstalleerde Citrix Workspace app
** Startte je op via de Citrix Workspace app? Probeer dan via een browser (Chrome, Safari, Firefox of Internet Explorer)
** Startte je op via de Citrix Workspace app? Probeer dan via een browser (Chrome, Safari, Firefox of Internet Explorer)
* Kijk na of je de laatste versie van de [[E-campus|Citrix Workspace app]] geïnstalleerd hebt
* Kijk na of je de laatste versie van de [[E-campus|Citrix Workspace app]] geïnstalleerd hebt.
* Lukt het nog steeds niet?  Neem dan [[contact]] op met jouw helpdesk en vermeld de stappen die je hebt gedaan.
* Lukt het nog steeds niet?  Neem dan [[contact]] op met jouw helpdesk en vermeld de stappen die je hebt gedaan.

Huidige versie van 23 apr 2020 om 10:15

E-campus sessie onderbroken?

Je e-campus sessie kan, om verschillende redenen, plots wegvallen:

  • Problemen met je netwerk- of internetverbinding: slechte kwaliteit van verbinding, volledig wegvallen, etc.
  • Er is een bepaalde applicatie binnen e-campus die niet meer reageert
  • E-campus werd foutief afgesloten (via kruisje rechts bovenaan ipv via Start menu en Afmelden)

Oplossingen

In de meeste gevallen is je sessie nog actief op de server. Je kan bijgevolg je sessie terug verderzetten. Probeer het volgende na te kijken:

  • Probeer eerst e-campus opnieuw op te starten zoals je voordien deed
  • Probeer e-campus op een andere manier op te starten:
    • Startte je op via een browser (https://e-campus.ap.be)? Probeer dan via een andere browser of de lokaal geïnstalleerde Citrix Workspace app
    • Startte je op via de Citrix Workspace app? Probeer dan via een browser (Chrome, Safari, Firefox of Internet Explorer)
  • Kijk na of je de laatste versie van de Citrix Workspace app geïnstalleerd hebt.
  • Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met jouw helpdesk en vermeld de stappen die je hebt gedaan.