Difference between revisions of "E-campus: Herstel sessie"

From ICTpedia
Jump to navigation Jump to search
 
(5 intermediate revisions by 3 users not shown)
Line 1: Line 1:
<font color='red' size='4pt'><b>Deze informatie is nog niet herwerkt voor AP Hogeschool.</b></font>
== E-campus sessie onderbroken? ==
----
Een e-campus sessie kan verloren gaan door bijvoorbeeld het wegvallen van je internet verbinding of het foutief afsluiten van e-campus (via het kruisje bovenaan ipv via het startmenu)


Onderstaande stappen geven weer hoe je een openstaande sessie kan herstellen.
Je e-campus sessie kan, om verschillende redenen, plots wegvallen:
----


* Problemen met je netwerk- of internetverbinding: slechte kwaliteit van verbinding, volledig wegvallen, etc.
* Er is een bepaalde applicatie binnen e-campus die niet meer reageert
* E-campus werd foutief afgesloten (via kruisje rechts bovenaan ipv via ''Start menu'' en ''Afmelden'')


* Surf naar [http://e-campus.plantijn.be http://e-campus.plantijn.be] en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord
== Oplossingen ==


[[Afbeelding:Citrix_WinXP_v2_1.PNG|border]]
In de meeste gevallen is je sessie nog actief op de server.  Je kan bijgevolg je sessie terug verderzetten.  Probeer het volgende na te kijken:


 
* Probeer eerst e-campus opnieuw op te starten zoals je voordien deed
* Klik op het kleine pijltje naast 'Afmelden'
* Probeer e-campus op een andere manier op te starten:
 
** Startte je op via een browser (https://e-campus.ap.be)? Probeer dan via een andere browser of de lokaal geïnstalleerde Citrix Workspace app
* Selecteer 'Herstel' in de menu die tevoorschijn komt.
** Startte je op via de Citrix Workspace app? Probeer dan via een browser (Chrome, Safari, Firefox of Internet Explorer)
 
* Kijk na of je de laatste versie van de [[E-campus|Citrix Workspace app]] geïnstalleerd hebt.
[[Afbeelding:Citrix_Win7_v2_28.png|border]]
* Lukt het nog steeds niet?  Neem dan [[contact]] op met jouw helpdesk en vermeld de stappen die je hebt gedaan.
 
 
* Je verloren e-campus sessie zal hersteld worden.
 
 
 
----
[[E-campus|Ga terug naar de vorige pagina ->]]
----

Latest revision as of 09:15, 23 April 2020

E-campus sessie onderbroken?

Je e-campus sessie kan, om verschillende redenen, plots wegvallen:

  • Problemen met je netwerk- of internetverbinding: slechte kwaliteit van verbinding, volledig wegvallen, etc.
  • Er is een bepaalde applicatie binnen e-campus die niet meer reageert
  • E-campus werd foutief afgesloten (via kruisje rechts bovenaan ipv via Start menu en Afmelden)

Oplossingen

In de meeste gevallen is je sessie nog actief op de server. Je kan bijgevolg je sessie terug verderzetten. Probeer het volgende na te kijken:

  • Probeer eerst e-campus opnieuw op te starten zoals je voordien deed
  • Probeer e-campus op een andere manier op te starten:
    • Startte je op via een browser (https://e-campus.ap.be)? Probeer dan via een andere browser of de lokaal geïnstalleerde Citrix Workspace app
    • Startte je op via de Citrix Workspace app? Probeer dan via een browser (Chrome, Safari, Firefox of Internet Explorer)
  • Kijk na of je de laatste versie van de Citrix Workspace app geïnstalleerd hebt.
  • Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met jouw helpdesk en vermeld de stappen die je hebt gedaan.