Difference between revisions of "E-campus"

From ICTpedia
Jump to: navigation, search
Line 2: Line 2:
 
<div style="float:right">[[Afbeelding:e-campus.jpg|right|300 px]]</div>
 
<div style="float:right">[[Afbeelding:e-campus.jpg|right|300 px]]</div>
 
<div style="clear:both;"></div>
 
<div style="clear:both;"></div>
 +
== Overstap naar e-campus 2020 ==
 +
Dit is een tijdelijke toevoeging aan dit artikel.
 +
 +
'''Wat moet je tijdens de overschakeling van e-campus 2016 naar e-campus 2020 doen wanneer je voor de eerste keer inlogt?
 +
* Het eerste wat je moet doen is simpel maar onontbeerlijk.
 +
** Meld je voor de eerste keer aan op e-campus 2020.
 +
** Nadat de desktop is verschenen wacht je een minuut.
 +
** Meld je terug af.
 +
** Dit geeft het systeem de kans om alles in te richten en op te slaan
 +
** Meld je terug aan.
 +
** Ga verder met het overzetten van je voorkeuren en instellingen.
 +
**'''Als u deze stap overslaat kan het zijn dat de instellingen niet opgeslagen worden wanneer je voor de eerste keer weer afmeldt.
 +
*Je e-mailhandtekening instellen in de nieuwe Outlook 2019:
 +
**Je kunt die kopiëren uit één van je verzonden e-mails.
 +
**Heb je er meerdere? Sla ze dan op in een Word document zodat je ze gemakkelijk kunt kopiëren.
 +
*Je gedeelde e-mailboxen toevoegen:
 +
**Rechts-klik op je accountnaam en selecteer "Eigenschappen van gegevensbestand..."
 +
**Klik op de knop geavanceerd
 +
**Ga naar het tabblad "Geavanceerd" en klik op "Toevoegen"
 +
**Geef de naam van de e-mailbox in en bevestig om ze toe te voegen.
 +
**Voor de volledige uitleg met screenshots, ga naar https://ictpedia.ap.be/index.php/Gedeelde_mailbox#Gedeelde_mailbox_gebruiken_via_Outlook
 +
*Start het programma Adobe Acrobat Pro en meld je aan in het programma met jouw p-account.
 +
**Dit activeert de Acrobat-plugin zodat je meerdere documenten op kunt slaan in één PDF.
 +
 +
 
== Algemene informatie ==
 
== Algemene informatie ==
  

Revision as of 21:06, 8 September 2020

E-campus.jpg

Overstap naar e-campus 2020

Dit is een tijdelijke toevoeging aan dit artikel.

Wat moet je tijdens de overschakeling van e-campus 2016 naar e-campus 2020 doen wanneer je voor de eerste keer inlogt?

  • Het eerste wat je moet doen is simpel maar onontbeerlijk.
    • Meld je voor de eerste keer aan op e-campus 2020.
    • Nadat de desktop is verschenen wacht je een minuut.
    • Meld je terug af.
    • Dit geeft het systeem de kans om alles in te richten en op te slaan
    • Meld je terug aan.
    • Ga verder met het overzetten van je voorkeuren en instellingen.
    • Als u deze stap overslaat kan het zijn dat de instellingen niet opgeslagen worden wanneer je voor de eerste keer weer afmeldt.
  • Je e-mailhandtekening instellen in de nieuwe Outlook 2019:
    • Je kunt die kopiëren uit één van je verzonden e-mails.
    • Heb je er meerdere? Sla ze dan op in een Word document zodat je ze gemakkelijk kunt kopiëren.
  • Je gedeelde e-mailboxen toevoegen:
  • Start het programma Adobe Acrobat Pro en meld je aan in het programma met jouw p-account.
    • Dit activeert de Acrobat-plugin zodat je meerdere documenten op kunt slaan in één PDF.


Algemene informatie

E-campus is je persoonlijke werkomgeving waarin je toegang hebt tot jouw e-mailadres, persoonlijke mappen, software alsook publieke gegevens, enz. De kracht van e-campus is dat je het kan gebruiken waar je ook bent (op school, thuis, op stage, in een internetcafé op vakantie, ...). Je hebt enkel een internet verbinding nodig en de Citrix Receiver. De E-campus omgeving gebruikt de Citrix Receiver om verbinding te maken met onze servers. Deze software is beschikbaar op verschillende platformen. Op vele platformen heb je een Citrix Receiver applicatie waarin je meteen kan verbinden naar E-campus. Hiernaast kan je ook steeds surfen naar https://e-campus.ap.be, aanmelden en op het TV-schermpje klikken om een .ica bestand te downloaden. Deze kan je dan openen met de Citrix Receiver. Als je de handleidingen op deze website goed volgt, gebeurt dit laatste automatisch.

Deze omgeving is op school te gebruiken op alle types computers.

Tip. e-campus is ook beschikbaar van thuis uit, op elke computer met internettoegang via https://e-campus.ap.be.

Hoe gebruik ik e-campus op school?

  • Werk je op een pc die enkel toegang verleent tot e-campus, dan kom je na het opstarten van je pc rechtstreeks op e-campus terecht. (meer informatie bij thin client)
  • Werk je op een pc die toegang verleent tot e-campus en de lokale computer, dan heb je toegang tot e-campus via het startmenu van je pc (startknop linksonder, in het startmenu zie je e-campus staan.) (meer informatie bij fat client)


Hoe gebruik ik e-campus thuis?

E-campus is van thuis uit beschikbaar door te surfen naar: https://e-campus.ap.be.

Om thuis e-campus te kunnen gebruiken moet je eerst volgend klein stukje software installeren voor optimaal gebruik:

Meer informatie

  • Toegang tot mijn lokale usb stick, externe harde schijf, printer, ... krijgen
  • Een overzicht van welke software er beschikbaar is op e-campus vind je hier: softwarepakket.
  • Multimedia (audio, video, foto's, ...) binnen e-campus: multimedia.
  • Gekende problemen binnen e-campus
  • Het geluidsvolume binnen e-campus aanpassen: geluid.
  • De opties van de muis(aanwijzer) binnen e-campus aanpassen: muis.
  • Toegang voor externen via guestaccounts.
  • Meer over 'Mijn Documenten'


Problemen in verband met e-campus