Beveiliging

From ICTpedia
Revision as of 10:16, 9 June 2007 by Admin (Talk | contribs)

Jump to: navigation, search

Anti-SPAM beleid

Onze anti-spam software scant binnenkomende e-mails, en verdeelt deze onder in 3 categorieën (zie onder). Na analyse van vele e-mails (meer dan 27000) stellen we vast hoe weinig e-mail verkeer echt gewenst is.

Categorie

Type e-mail

Hoeveelheid

Uitleg

A

Gewenste e-mail

5%

Je ontvangt dit type e-mail zonder aanpassingen.

B

Mogelijk gewenst / mogelijk SPAM

3%

Het onderwerp van de e-mail wordt 'getagged' met de aanduiding [Suspected SPAM]. Getagged wil hier zeggen dat deze aanduiding wordt toegevoegd aan het onderwerpveld.

C

SPAM

92%

Deze e-mails worden geblokkeerd. Je ontvangt deze categorie e-mails niet.

Ter info, deze 27000 (enkel externe, geen interne) e-mails werden ontvangen/verstuurd in een periode van 5 dagen.


Om het u gemakkelijk te maken sturen we alle e-mails van categorie C (SPAM) vanaf 1 juli niet meer naar u door.

U kan e-mail verkeer van categorie B (suspected spam) automatisch naar een aparte Outlook-map verplaatsen. Daarvoor hebben we u onlangs een filter (regel in outlook) toegestuurd. Mocht u die niet geïnstalleerd hebben, en daar alsnog behoefte aan hebben kan u contact opnemen met de ICT-helpdesk.

spam virus