Difference between revisions of "Beveiliging"

From ICTpedia
Jump to: navigation, search
Line 2: Line 2:
 
Onze anti-spam software scant binnenkomende e-mails, en verdeelt deze onder in 3 categorieën (zie onder). Na analyse van vele e-mails (meer dan 27000) stellen we vast hoe weinig e-mail verkeer echt gewenst is.  
 
Onze anti-spam software scant binnenkomende e-mails, en verdeelt deze onder in 3 categorieën (zie onder). Na analyse van vele e-mails (meer dan 27000) stellen we vast hoe weinig e-mail verkeer echt gewenst is.  
  
 +
<table border=1>
  
 +
<tr>
 +
  <td>
 +
Categorie
 +
  </td>
 +
  <td>
 +
Type e-mail
 +
  </td>
 +
  <td>
 +
Hoeveelheid
 +
  </td>
 +
  <td>
 +
Onderwerp
 +
  </td>
 +
</tr>
 +
 +
</table>
 
Categorie
 
Categorie
 
  Type e-mail
 
  Type e-mail

Revision as of 10:05, 9 June 2007

Anti-SPAM beleid

Onze anti-spam software scant binnenkomende e-mails, en verdeelt deze onder in 3 categorieën (zie onder). Na analyse van vele e-mails (meer dan 27000) stellen we vast hoe weinig e-mail verkeer echt gewenst is.

Categorie

Type e-mail

Hoeveelheid

Onderwerp

Categorie

Type e-mail
Hoeveelheid
Onderwerp wordt aangepast met

A

Gewenste e-mail
24%
 

B

Mogelijk gewenst / mogelijk SPAM
1%
[Suspected SPAM]

C

SPAM
75%
[SPAM]


Ter info, deze 27000 (enkel externe, geen interne) e-mails werden ontvangen/verstuurd in een periode van 5 dagen.


Om het u gemakkelijk te maken sturen we alle e-mails van categorie C (SPAM) vanaf 1 juli niet meer naar u door.

U kan e-mail verkeer van categorie B (suspected spam) automatisch naar een aparte Outlook-map verplaatsen. Daarvoor hebben we u onlangs een filter (regel in outlook) toegestuurd. Mocht u die niet geïnstalleerd hebben, en daar alsnog behoefte aan hebben kan u contact opnemen met de ICT-helpdesk.

spam virus