E-mail: Afwezigheidsassistent

Uit ICTpedia
Ga naar: navigatie, zoeken

Onderstaande pagina geeft een stap-voor-stap plan weer voor het instellen van de afwezigheidsassistent via Outlook of Webmail.


Algemene informatie

Bij langdurige afwezigheid is het handig dat degene die je proberen te mailen hiervan automatisch op de hoogte gebracht worden.

Dit kan met behulp van de afwezigheidsassistent functie binnen Outlook.

Je kan deze gepersonaliseerde boodschap voor een bepaalde periode instellen via Outlook of Webmail.

Deze boodschap wordt éénmaal terug gestuurd naar iedere afzender tijdens je afwezigheid.


Afwezigheidsassistent instellen via Outlook

  • Open Outlook via e-campus
  • Selecteer 'Bestand' -> 'Automatisch antwoorden'

Outlook Afwezigheidsassistent 01.PNG


  • Selecteer de optie 'Automatische antwoorden verzenden'
  • Vul een gepersonaliseerd bericht in het tekstveld 'binnen mijn organisatie' en in het tekstveld 'buiten mijn organisatie'.
  • Selecteer 'OK' om de wijzigingen door te voeren.

Outlook Afwezigheidsassistent 02.png


  • Bij succesvol activeren verschijnt onderstaande melding bovenaan in je postvak.

Outlook Afwezigheidsassistent 03.PNG


  • Optioneel kan je via 'Regel toevoegen...' regels toevoegen om bijvoorbeeld al je inkomende mail door te sturen naar een collega die wel aanwezig is.


Afwezigheidsassistent instellen via Webmail

  • Surf naar https://webmail.plantijn.be
  • Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Deze zijn identiek aan die voor het interne netwerk binnen de campus. Klik hierna op Login
  • Selecteer 'Instellingen' in het menu bovenaan en selecteer 'Automatische antwoorden instellen'.

Email afwezigheidsassistent 05.png


  • Selecteer 'Automatische antwoorden verzenden'
  • Vul een gepersonaliseerd bericht in het tekstveld 'binnen mijn organisatie' en het tekstveld 'buiten mijn organisatie'
  • Tot slot selecteer je 'Opslaan' om deze wijzigingen door te voeren.

Webmail Afwezigheidsassistent 02.PNG


Gerelateerde artikels: